• جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99071108086

خطیب جمعه‌ی کامفیروز:

والدین در روستاهای کامفیروز نگران افت تحصیلی فرزندانشان هستند

والدین در روستاهای کامفیروز نگران افت تحصیلی فرزندانشان هستند
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس خطیب جمعه‌ی کامفیروز با اشاره به ضعف زیرساخت‌های آموزش مجازی در برخی روستاهای بخش کامفیروز، تاکید کرد که والدین در این منطقه نگران افت تحصیلی فرزندانشان هستند.

حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده در خطبه‌ی دوم نماز جمعه‌ی این هفته‌ی کامفیروز ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروانتظامی به تمام مدافعان امنیت، به مشکل آنتن دهی شبکه تلفن همراه و به تبع آن کندی بیش از حد و ضعیف بودن اینترنت در این منطقه اشاره و اضافه کرد: متاسفانه در برخی از روستاهای کامفیروز و تنگ شول امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت وجود ندارد.

تقی‌زاده همچنین نسل نوجوان و جوان را به عنوان سرمایه‌های نظام و کشور دانسته و افزود: آینده‌ی کشور در دست دانش آموزانی‌ست که متاسفانه امروز در روستاهای کامفیروز به علت کمبود امکانات نظیر اینترنت خسته و ضعیف و فقدان گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند از برنامه‌ی شاد استفاده کنند و از همین رو با افت تحصیلی مواجه شده‌اند.

خطیب جمعه‌ی کامفیروز رفع مشکل اینترنت را  نیازی جدی دانست که باید تا قبل از امتحانات نیمه‌ی اول سال تحصیلی ۹۹ برای آن چاره‌ای اندیشید و راهکارهایی را اجرا کرد.

تقی‌زاده همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های معلمان زحمت‌کش منطقه، گفت: دبیران و مدیران مدارس باید دانش آموزانی که توانایی مالی برای خرید بسته‌ی اینترنت ندارند یا از گوشی موبایل هوشمند بهره‌مند نیستند را شناسایی کرده و با اطلاع رسانی به مسئولین مربوطه گامی برای بهبود فرایند تحصیلی آنان بردارند.

او در ادامه با اشاره به یکی دیگر از مشکلات اساسی کامفیروز و ابراز امیدواری نسبت به انجام اقدامات لازم توسط مسئولان، افزود: متاسفانه آنتن دهی خطوط موبایل نیز دچار مشکل جدی است بگونه ای که در برکه حتی برای یک تماس ساده باید چندین مرتبه مکان خود را عوض کرد.

امام جمعه کامفیروز با اشاره به تحولات اخیر در کشور لبنان و تاثیرگذاری حزب الله در تصمیمات کلان این کشور، گفت: مصطفی ادیب، همزمان با انصراف از نامزدی نخست وزیری لبنان، اعلام کرد آمریکا در سالیان اخیر بیش از ده میلیارد دلار به ارتش و گروه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد، کمک کرده است پس به‌طور میانگین سالانه یک میلیارد دلار در کشور کوچک و متکثرِ لبنان برای افشاندن بذر اختلاف و تفرقه، هزینه شده است.

او ادامه داد: شبیه این سرمایه گذاری و البته درسطحی وسیع‌تر را در عراق شاهد هستیم. واضح است که هدف اصلی این همه هزینه‌های هنگفت، تضعیف و محو جبهه‌ی مقاومت اسلامی لبنان به رهبری حزب الله است. سناریوی دو مرحله‌ای و از قبل طراحی شده بین آمریکا و فرانسه. مکرون وارد صحنه شده و با چهره‌ای میانجیگرانه و مصالحه‌گرانه، امور را به دست گیرد و مهره‌ای مانند مصطفی ادیب در این میان قربانی و در مرحله دوم، نگاه‌ها و اشاره‌ها دوباره متوجه سعدحریری شده و وی مجدداً به‌عنوان نخست وزیر لبنان وارد میدان شود.

امام جمعه‌ی کامفیروز گفت: حزب الله راه مواجهه‌ی هوشمندانه را بلد است. اکنون همه‌ی دوستان و دشمنان می‌دانند، بدون موافقت حزب الله، هیچ عنصر و جریان داخلی نمی‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.

تقی‌زاده همچنین هدف اصلی جنگ اقتصادی علیه ایران را عقب نشینی نظام از آرمان‌های خود دانست و ادامه داد: در جنگ اقتصادی علیه ایران، مهم‌ترین نهاد که نقش فرماندهی را ایفا می‌کند، «وزارت خزانه‌داری آمریکا» است. مأموریت اصلی این بخش، شکل‌دهی ساختار تحریم‌های بانکی و غیربانکی، حفظ ساختار مذکور، اعمال تحریم‌های اقتصادی و در نهایت تنبیه افراد و نهادهایی است که از این تحریم‌ها تخلف می‌کنند.

خطیب جمعه‌ی کامفیروز گفت: دومین نهاد فعال، در این جنگ اقتصادی، «وزارت خارجه‌ی آمریکا» است. مأموریت اصلی این نهاد همراه کردن بازیگران مهم خارجی در اعمال تحریم‌ها علیه ایران است. هدف اصلی آن‌ها ایجاد اختلال در سیستم اقتصادی کشور، سپس ایجاد ناامیدی در مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی است تا در پی آن مسئولان نظام را مجبور به تغییر رفتار خود کنند.

تقی‌زاده سومین نهاد فعال در جنگ اقتصادی علیه ایران، سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) دانست و گفت: تمرکز اصلی‌ این نهاد بر کشف روش‌های پیچیده‌ی دور زدن تحریم و راهکارها و راهبردهای مقابله با آن اول باور به جنگ و لزوم مقابله‌ی همگانی با آن‌، دوم کار جهادی همراه با تدبیر و سوم مردمی‌سازی اقتصاد به‌عنوان مولفه اصلی مقابله با جنگ اقتصادی است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha