• جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99071108238

در مراسم افتتاح جاده سلامت استان یزد؛

عملکرد اسطوره ای یزد از نگاه معاون وزیر کشور

عملکرد اسطوره ای یزد از نگاه معاون وزیر کشور

ایسنا/یزد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این که یزد در بسیاری از مسائل به صورت اسطوره‌ای عمل کرده است، گفت: یزد واقعا مصداق و الگوساز کشور در مسائل متعددی است و هر نقطه از کشور تاکنون نتوانسته در بسیاری از این مسائل مانند یزد عمل کند.

«مهدی جمالی‌نژاد» در مراسم افتتاح مسیر دوچرخه سواری یزد – تفت با عنوان مسیر سلامت که امروز جمعه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با بیان این که اتفاقات سختی برای کشور رخ داده و کشور درگیر بحران‌های مختلفی است، گفت: یزد واقعا مصداق و الگوساز کشور در مسائل متعددی است و هر نقطه از کشور تاکنون نتوانسته در بسیاری از این مسائل مانند یزد عمل کند.

وی با بیان این که یزد تاکنون در بسیاری از مسائل به صورت اسطوره‌ای عمل کرده است، گفت: یزدی‌ها نه تنها در زمینه افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف الگو بوده‌اند بلکه وجود دانش موجود در این حوزه و در کنار آن، همیاری و الگو بودن مدیریت‌ها را در یزد شاهد هستیم و در عین حال نیز برندهای منسوب به یزد واقعی بوده است.

معاون وزیر کشور البته در حاشیه افتتاح یک باب زمین چمن ورزشی در این استان اظهار کرد: چنین طرح‌هایی با توجه به نیاز موجود، مورد استقبال قرار گرفته‌اند و حمایت خوبی از آن‌ها توسط بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

ایجاد شرایطی برای پاسخگویی به نیاز بانوان دوچرخه‌سوار

«محمد علی طالبی» استاندار یزد نیز به نقش هم افزایی و مساعدت شهرداری‌ها و دستگاه‌های استان به خصوص در حوزه اعتبارات مربوطه اشاره کرد و گفت: می‌توان طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های تفریحی و ورزشی و موثر در توسعه نشاط اجتماعی را با اعتباری کمتر نسبت به بسیاری از دیگر طرح‌ها به بهره برداری رساند.

وی افزود: نباید محدود به این طرح باشیم بلکه باید با همدلی و کمک‌ یکدیگر، فرصت ایجاد طرح‌های مختلفی را در استان و در زمینه های مختلف فراهم کنیم.

طالبی بر ضرورت توجه به اصل ورزش به ویژه دوچرخه سواری که نیاز همه جامعه به خصوص بانوان است، تاکید کرد و  گفت: باید شورا و شهرداری و همه نهادهای مسئول شرایط مناسبی را برای پاسخ گویی به تقاضا و نیازهای روز افزون بانوان در استان فراهم کنند و می‌توانیم در این زمینه با رفع دغدغه‌های بجایی که بعضاً بزرگان مذهبی دارند، شرایط دوچرخه سواری بانوان را در فضاهایی مناسب فراهم کنیم.

وی افزود: البته با ایجاد اطمینان در این حوزه می‌توانیم زمینه سازی مناسبی نیز داشته باشیم، مشروط بر این که اراده مشترکی برای رفع این مشکل در حوزه بانوان ایجاد شود.

لزوم اهتمام به رفع مشکلات بوستان گلستان

«محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت مردم و وجود اشتیاق این حوزه در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه فضای سبز و فضاهای تفریحی در یزد با کمبود روبرو هستیم و سرانه فضای سبز یزد از میانگین کشوری نیز کمتر است.

وی با اشاره به بوستان گلستان در اشکذر، اظهار کرد: طرح مطالعاتی این بوستان تهیه شده و امیدوار به اهتمام لازم برای رفع مشکلات این بوستان و احیای آن با تامین اعتبار مناسب هستیم.

این مسئول خواستار توجه ویژه شهرداری‌ها و شوراهای شهر به مسئله نشاط اجتماعی شد و در خصوص این جاده سلامت استان، تصریح کرد: این جاده که در منطقه سلامت یزد ایجاد شده، علاوه بر برخورداری از زیرساخت‌های موجود مراکز درمانی، مسیر سلامت نیز به آن افزوده شده است.

وی با گلایه از نبود پیست استاندارد دوچرخه سواری در یزد، اظهار کرد: امیدوار به عنایت و توجه ویژه به مسیرهای دوچرخه‌سواری بانوان و ایجاد بسترهای بدون چالش و امن برای ورزش آنها هستیم.

حمل و نقل پاک، رویکرد شهرداری‌های یزد

«جمال الدین عزیزی» شهردار شهر جهانی یزد نیز در ابتدای این مراسم، با بیان این که توسعه حمل و نقل پاک از دیدگاهی فانتزی یا تفریحی به یک نیاز تبدیل شده است، اظهار کرد: امروزه با توجه به شرایط به وجود آمده و مشکلات ترافیکی و سایر مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل، لزوم ایجاد بسترهای مناسبی را به خصوص با تمایل رویکردهای مهم مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل پاک مورد تاکید است.

وی با بیان این که استفاده کمتر از خودرو شخصی علاوه بر حوزه ترافیک مورد تاکید وزارت کشور و خصوصا سازمان شهرداری‌ها قرار گرفته است، گفت: مسیر سلامت یزد، اولین طرح ارتباطی بین شهری کشور محسوب شود که فاز اول آن توسط شهرداری تفت و فاز دوم آن به مساحت هفت کیلومتر و در دو باند با عرض سه متر و با اعتبار بیش از ۲۱ میلیون ریال به صورت تفکیکی ۵۰۰ میلیون اعتبار دولتی و مابقی اعتبارات داخلی شهرداری مورد بهره برداری است.

شهردار یزد در راستای افزایش نشاط اجتماعی و سلامت مردم با اشاره به طراحی مسیرهای دوچرخه در شهر یزد، اظهار کرد: در همین راستا نیز مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر یزد به طول ۵۰ کیلومتر طراحی شده که در مرحله اخذ مجوزها از دستگاه‌های ذی صلاح هستیم و امیدواریم که تا پایان امسال شاهد بهره برداری ۲۰ کیلومتر این مسیر باشیم.

وی از معاونت هماهنگی امور استانداری به علت پیگیری‌هایش تقدیر و ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم این مسیر را برای ارتقای ایمنی و رفاه دوچرخه‌سواران تجهیز کنیم.

این مسئول در ادامه صحبت‌هایش در مورد طرح‌های دیگر مربوط به شهرداری، تصریح کرد: یزد بعد از ثبت جهانی به آرامش بیشتری برای زیستن نیاز داشت در حالی که حدود چهار هزار مشغله یزد شامل مشاغل مزاحم شهری و نیازمند ساماندهی بود.

وی به ایجاد شهرک‌های چوب و سنگ نیز اشاره کرد و گفت: شهرک چوب با ظرفیت  ۶۸۰ واحد صنفی و ۵۰ هکتار و شهرک سنگ نیز به مساحت ۲۸ هکتار و ظرفیت ۲۰۰ واحد صنفی، امروز کلنگ‌زنی شد.

عزیزی افزود: تا پایان سال جاری نیز در صورت واگذاری اعتبار  ۵۰ میلیارد ریالی مصوب شده توسط شورا میتوانیم در خصوص شهرک ضایعات نیز با اعتبارات و توان در اختیار خود در فصول آتی اقدام کنیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha