• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99071209053
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تاکید کرد

ضرورت اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی

 ضرورت اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در استان مازندران بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی تاکید کرد.

در دیدارمدیر عامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان مازندران،لائینی ازنیروگاه نکا به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور یاد کرد، گفت: این نیروگاه به دلیل تامین بخشی از مصارف انرژی کشور از حساسیت خاصی برخوردار بوده و یقینا نگهداری و حفظ آمادگی این مجموعه های بزرگ با توجه به هزینه های بالا و مشکلات تحریم مستلزم مدیریت کارآمد و جهادی است.

وی استفاده از سیستم های جدید تولید انرژی و اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: میانگین مصرف حامل های انرژی در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار بیشتر است، بنابراین با اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر می توان بخشی از مشکلات را برطرف کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران همچنین بر ضرورت جذب و هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید تاکید کرد و افزود: ورود بخش خصوصی به عرصه تولید می تواند اثرات مثبتی در رونق اقتصادی کشور ایجاد کند، بنابراین دولت باید با به کارگیری مشوق ها و اجرای سیاست های حمایتی بستر ورود سرمایه های بخش خصوصی را برای ورود به عرصه تولید فراهم کند.   

*پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آب شیرین کن نیروگاه نکا

در ادامه این دیدار محسن نعمتی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و برنامه های نیروگاه برای تامین برق پایدار مشترکان، انجام تعمیرات واحدها، پیشرفت کار احداث واحدهای جدید سیکل ترکیبی و چالش های فراروی صنعت برق ارائه کرد.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آب شیرین کن نیروگاه خبر داد و گفت: این پروژه با ظرفیت تصفیه ۶ میلیون لیتر آب دریا در شبانه روز در مراحل پایانی قرار دارد و با نصب بقیه تجهیزاتی که در راه انتقال به نیروگاه است، سال آینده به بهره برداری می رسد.

 مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا همچنین به تلاش نیروگاه ها برای حفظ و ارتقای آمادگی واحدها اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد مصرف سالانه برق کشور، وزارت نیرو طبق برنامه ضمن اجرا و پیگیری مدیریت مصرف مشترکان و نگرش به افزایش راندمان واحدهای قدیمی، بر استفاده از تکنولوژی های نوین با راندمان بالا در نیروگاه های در دست احداث تاکید دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha