• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99071309467
  • خبرنگار : 50024

مدیرکل بهزیستی البرز:

تا ۲۰ سال آینده بخش عمده‌ای از جمعیت سالمند خواهند بود

تا ۲۰ سال آینده بخش عمده‌ای از جمعیت سالمند خواهند بود

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای تهیه ملزومات پیشگیری از این بیماری به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان به حساب مراکز نگهداری از سالمند واریز شده است.

اسداله حیدری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: طبق طرح تحول جمعیتی تا ۲۰ سال آینده، بخش عمده‌ای از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند به همین دلیل از حالا برای آنها برنامه ریزی کنیم تا در آینده به مشکل مواجه نشویم.

حیدری با اشاره به اینکه باید امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی را برای این افراد گسترش و در دسترس قرار دهیم، ادامه داد: یکی از اولویت‌های قابل پیگیری مناسب سازی در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، مبلمان شهری، پارک‌ها و اماکن عمومی است.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط در بین جامعه سالمندی هم اهمیت به سزایی دارد، توضیح داد: در همین راستا دو مرکز فرزانگان با کمک خود افراد سالمند در استان البرز راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه بهزیستی مجوز تاسیس خانه حمایتی و توانبخشی سالمندان را نیز صادر می‌کند، گفت: این مراکز مکان‌های اقامتی با ظرفیت ۱۰ نفر  هستند و با ارائه خدمات توانبخشی و درمانی زمینه تداوم استقلال سالمندان را فراهم می‌کنند.

حیدری با عنوان اینکه در حال حاضر استان البرز دارای ۱۹ مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان است، گفت: در این مراکز ۱۰۳۸سالمند نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۳۵ نفر آن فاقد سرپرست و مجهول الهویه و ۹۰۳ نفر نیز به صورت آزاد و سهمیه یارانه در حال نگهداری هستند.

وی در خصوص دیگر خدمات در حال انجام به جامعه سالمندی افزود: مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه سالمندان و مرکز توانبخشی خدمات در منزل ویژه این افراد از دیگر کارهای انجام شده از سوی بهزیستی برای سالمندان است.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای تهیه ملزومات پیشگیری از این بیماری به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان به حساب مراکز نگهداری از سالمند واریز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۲

با این وضعیت هممون بمیریم بهتره