• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99071410528
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان و اداره نوسازی مدارس استان

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان و اداره نوسازی مدارس استان

ایسنا/اصفهان تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه اصفهان و اداره نوسازی مدارس استان اصفهان امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای افزایش مشارکت در عرصه های گوناگون تخصصی، ایجاد و گسترش تعاملات و همکاری های علمی، تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان منعقد شد. 

هدف از این تفاهم نامه ایجاد و گسترش همکاری بین دانشگاه و اداره کل در زمینه های مختلف با استفاده از امکانات طرفین اعم از توانمندی های علمی، تحقیقاتی و نیروی انسانی و پشتیبانی است.

انجام پژوهش در زمینه ساخت مدارس با موضوعات صنعتی سازی، سازه های نوین، سازه های سردنورد شده، مقاوم سازی لرزه ای سازه ها، بهسازی سازه ها، استفاده از مصالح نوین، ساختمان های هوشمند، طراحی ساختمان های پایدار و سبز، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی در ارتباط با آخرین ویرایش ساخت مقررات ملی ساختمان ایران، ارائه آخرین نتایج پژوهش های دانشجویان در ارتباط با صنعت ساختمان، امکان بازدید اساتید دانشگاه اصفهان از پروژه های درحال ساخت به منظور بررسی مشکلات و به کارگیری و جذب دانشجویان دانشگاه جهت کارورزی کارآموزی و مهارت آموزی از مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

این تفاهم نامه در ۶ ماده به مدت سه سال به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایسنا، هوشنگ طالبی- رییس دانشگاه اصفهان امروز (دوشنبه- ۱۴ مهر ماه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه اصفهان و اداره نوسازی و بهسازی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر دو نوع ساختمان در دانشگاه موجود است، یکی ساختمان های قدیمی سوله ای که موقت ساخته شده که بیش از ۵۰ سال است که مورد بهره برداری قرار می گیرد و نوع دوم نیز ساختمان های الگویی است که بعد از جدا سازی دانشگاه اصفهان از دانشگاه علوم پزشکی از سال ۱۳۶۵ به بعد ساخته شده است.

وی نوسازی مدارس را انقلابی بزرگ در دهه ۶۰ دانست و گفت: با برنامه ریزی خوب و استفاده از خیرین و نهضت خیرین مدرسه ساز این انقلاب ایجاد شد. دانشگاه اصفهان در سال ۸۲-۸۳ برای اولین بار در کشور، اقدام به راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه ساز کرد که این مجمع کماکان فعال و منشا خیر و برکت برای دانشگاه بوده و هست.

رییس دانشگاه اصفهان همچنین تصریح کرد: قبل از سال ۱۳۶۵ که دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی یک دانشگاه را تشکیل می دادند حدود ۷۰۰۰ دانشجو داشتیم، اما امروز دانشگاه اصفهان حدود ۱۶۰۰۰ دانشجو و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز حدود ۹۰۰۰ دانشجو دارد و مجموعه هیات علمی  و کارمند هر دو دانشگاه حدود ۵۰۰۰ نفر هستند و در واقع عملا یک شهر سی هزار نفره را تشکیل می دهیم .

طالبی در ادامه به معرفی ظرفیت های علمی دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه اصفهان علاوه بر رشته های علوم پایه و علوم انسانی از پتانسیل خوب رشته های مهندسی نیز برخوردار است. در دانشکده فنی و مهندسی گرایش هایی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی، شیمی و صنایع  فعال هستند و در دانشکده مهندسی کامپیوتر چهار گرایش IT، هوش مصنوعی، معماری کامپیوتر و نرم افزار موجود است. همچنین دانشکده عمران و حمل و نقل نیز دارای رشته های عمران، حمل و نقل و نقشه برداری است که با متوسط سنوات ۸ سال و متوسط سن زیر ۴۰ سال اساتید، به عنوان جوان ترین دانشکده دانشگاه اصفهان مطرح و به لحاظ کیفیت علمی نیز به عنوان دانشکده زنده و فعال مورد توجه هستند.

وی با اشاره به موضوع  سمبلیک و نمادین  بودن برخی از مدارس شهر اصفهان بر حفظ و نگهداری این مدارس تاکید کرد و افزود: برای حفظ و نگهداری ساختمان ها و همچنین افزایش طول عمر ساختمان ها نیاز به کار تحقیقاتی و عملکردی داریم.

دانشجویان باید در کنار آموزش مباحث تئوری، وارد بازار صنعت شوند

همچنین سید مهدی میربد- مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز دانشگاه اصفهان را دانشگاه مادر و مولد در استان قلمداد کرد و گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های سرآمد کشور از لحاظ قدمت، جامعیت و فعالیت بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: بحث آموزش و پرورش دائم در حال تغییر و تحول است و نیازهای افراد باید در این ساختمان ها برآورده شود. یکی از ویژگی های ساختمان های قدیمی کاربردی بودن آن است. در شرایط فعلی فضای فیزیکی مدارس دستخوش تغییر است و ما  به دنبال طراحی کلاس های تولید محتوای مجازی برای معلمین هستیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان خواستار بهره مندی از پتانسیل های دانشگاه در زمینه حل مشکلات و معضلات اجتماعی شد و  تصریح کرد: دانشجویان باید در کنار آموزش مباحث تئوری وارد بازار صنعت شده و به عنوان یک تجربه عملی در صنعت فعال و مثمر ثمر باشند. نکته بسیار مهم این است که باید سطح تاثیر حضور دانشگاه به عنوان سردمدار تولید علم و صنعت در ساخت و سازهای استان منظور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha