• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99071410587

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس:

الحاق حمیدیا تاثیری در کلانشهر شدن یزد نداشت

الحاق حمیدیا تاثیری در کلانشهر شدن یزد نداشت

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تامین منافع مردم باید اولویت اصلی در الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد باشد، تلاش برخی افراد برای کللانشهر شدن یزد با الحاق حمیدیا را بی‌تاثیر در این تصمیم ذکر کرد.

«محمدصالح جوکار» در نشستی با حضور فرماندار یزد، ضمن بیان این که تامین منافع مردم باید اولویت اصلی در بررسی الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد باشد، اظهار کرد: این مسئله، موضوعی است که باید با نگاه دقیق و جامع انجام شود و در این زمینه باید حتماً نظرات مردم مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در ارتباط با الحاق حمیدیا به شهر یزد نیز افرادی به دنبال کلان شهر شدن یزد و افزایش اعتبارات بودند، در حالی که این اقدام هیچ تاثیری در کلان شهر شدن یزد نداشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به اهمیت و تاثیر الحاق روستاها به شهرها اشاره کرد و گفت: ما باید این نگاه را داشته باشیم که اگر روستاهای یزد به شهر یزد الحاق شوند، آیا واقعا زمینه خدمت‌رسانی به آن‌ها بیشتر می‌شود یا نه؟

وی افزود: آیا شهرداری قرار است خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه کند یا مانند برخی از نقاط فعلی شهر یزد از جمله محمودآباد، خیرآباد، منطقه اسکان و دیگر نقاط حاشیه‌ای شهر همچنین مشکلات عدیده‌ای داشته باشند؟

جوکار به وجود گلایه‌های بسیار در ارتباط با رسیدگی مناسب به این مسئله اشاره کرد و افزود: عملاً همه می‌بینیم که افزایش حاشیه‌نشینی در شهر یزد، مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است.

وی افزود: در این زمینه توافقی صورت گرفته که نظرسنجی از مردم منطقه صورت بگیرد که آیا اکثریت این روستاها به دنبال الحاق به شهر یزد هستند یا این تنها برنامه مسئولان است؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر شغل خیلی از مردم این روستاها دامداری است، گفت: البته زمانی که به شهر الحاق شوند، دیگر امکان دامداری در مناطق مسکونی را نیز ندارند و این موضوع برای آن‌ها مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که نباید در ارتباط با الحاق روستاها به شهر عجله کرد، گفت: اکرمیه و اکرم‌آباد الان به صورت کامل بافت شهری به خود گرفته‌اند و باید به صورت دقیق بررسی شود که اگر واقعا مشکلی برای مردم این مناطق به وجود نمی‌آید و خودشان هم تمایل به این موضوع دارند، به شهر یزد الحاق شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت مابقی روستاها نیز تصریح کرد: بقیه روستاها نیز باید اقدام تحقیقاتی و مطالعاتی دقیقی انجام شود چرا که به هیچ عنوان زمان برای آزمون و خطا وجود ندارد و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات مردم بیشتر شود.

«سیدمحمد رستگاری» فرماندار یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: در ارتباط با چند روستایی که به شهر یزد متصل هستند، همیشه مباحث تداخل مرزی با شهر یزد وجود دارد و علاوه بر آن بافت عمده آنها هم شهری شده است.

وی افزود: شوراهای این مناطق درخواست‌هایی نوشتند که با توجه به مشکلات موجود آن‌ها و پاسخگو نبودن امکانات لازم، درخواست الحاق به شهر یزد را دارند.

فرماندار با بیان اینکه این موضوع قطعا دارای مزایا و معایبی است، گفت: یکی از دغدغه‌های موجود مربوط به اعتباراتی است که الان در اختیار آن‌هاست ولی پس از الحاق به شهر امکان دارد، تحت تاثیر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در صورت امکان الحاق این روستاها به شهر یزد باید یک منطقه اختصاصی برای آن‌ها در شهر یزد ایجاد شود.

رستگاری در پایان نیز با تاکید بر اینکه هیچ گونه عجله‌ای برای انجام فعالیت‌ بدون مطالعه دقیق نداریم، گفت: قطعا اگر این اقدام انجام شود و پس از آن متوجه شویم که اشتباه کردیم، بازگرداندن آن خیلی سخت است ولی زمان همیشه برای الحاق آنها به شهر یزد وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha