• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071510971
  • منبع : نمایندگی سمنان

غیرمقاوم بودن ۶۴ درصد خانه‌های روستایی استان سمنان

غیرمقاوم بودن ۶۴ درصد خانه‌های روستایی استان سمنان

ایسنا/سمنان  مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان از غیرمقاوم بودن ۶۴درصد خانه‌های روستایی در این استان خبر داد .

مهدی صمیمیان در جلسه مقاوم سازی و توسعه پوشش بیمه ای مسکن روستایی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ درصد منازل مسکونی روستایی استان مقاوم و مابقی غیر مقاوم هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۴۳ هزار و ۴۶۷ واحد روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری و روستائیان، مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره درصدی بالای خانه‌های غیرمقاوم در برخی شهرستان‌های استان اضافه کرد: ۷۶ درصد واحد های مسکونی روستاهای شهرستان شاهرود به میزان ۹ هزار و ۸۴۷ واحد، غیرمقاوم هستند.

صمیمیان با بیان اینکه بیشترین میزان خانه روستایی مقاوم در شهرستان گرمسار است افزود: ۲ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی روستاهای شهرستان گرمسار که ۶۰ درصد واحد های روستایی این شهرستان را تشکیل می دهند، مقاوم سازی شده اند که بیشترین واحد های روستایی مقاوم سازی شده استان متعلق به این شهرستان است.

وی از تلاش برای افزایش بیمه خانه‌های روستایی خبر داد و گفت: اقدامات لازم به ‌منظور تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان در حال انجام است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان افزود: در طرح پوشش بیمه منازل مسکونی روستاهای استان، ۴۰‌ میلیون تومان پوشش ساختمان و ۱۰ میلیون تومان پوشش وسایل منزل در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به امکان استفاده از اعتبارات دهیاری‌ها برای مقاوم سازی منازل روستایی گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند به منظور تامین اعتبار برای پرداخت ۳۰ درصد از حق بیمه منازل روستایی، از محل ۲ درصد بودجه جاری دهیاری ها اقدام کنند.

صمیمیان اظهار کرد: در تفاهمنامه منعقد شده با بنیاد برکت، حق بیمه منازل روستایی ۵۵ هزار و ۵۹۰ تومان در نظر گرفته شده که بنیاد برکت آمادگی دارد تا با اختصاص یارانه، ۳۰ درصد این هزینه را متقبل شود.

وی همچنین افزود:  با توجه به اینکه ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری قرار دارند، می توان از محل اعتبارات بودجه روستاهای فاقد دهیاری، برای تامین بخشی از هزینه حق بیمه این  منازل مسکونی روستایی اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha