• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99071511001
  • خبرنگار : 50184

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه:

سال تحصیلی جدید را مجازی شروع کردیم/ 4 رویداد شتاب در پیش داریم

سال تحصیلی جدید را مجازی شروع کردیم/ 4 رویداد شتاب در پیش داریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: سال تحصیلی جدید مراکز علمی کاربردی استان کرمانشاه به شکل غیرحضوری آغاز شد.

مزدک راد ملکشاهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه، اظهار کرد: کلاس های مراکز علمی کاربردی کرمانشاه همزمان با مراکز دیگر استان‌ها از 15 شهریور به شکل مجازی شروع شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، کلاس‌های تئوری را بصورت مجازی و از طریق سامانه وستا lms برگزار می‌کنیم و کلاس‌های دروس عملی هم طبق اعلام دانشگاه با برنامه ریزی، گروه بندی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قرار است بصورت حضوری برگزار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه درخصوص پذیرش دانشجویان جدید در این دانشگاه هم گفت: پذیرش دانشجویان جدیدالورود مراکز علمی کاربردی استان از ابتدای شهریور شروع شده و تا 17 مهر ادامه خواهد داشت.

وی میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای شروع سال تحصیلی جدید را بیش از 6200 نفر اعلام کرد و گفت: هرچند هرساله حدود یک سوم از این ظرفیت پذیرش می‌شود، اما امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که در استان خودشان تحصیل کنند، برای همین انتظار داریم که امسال پذیرش بیشتری داشته باشیم.

به گفته این مسئول دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان در 102 کد رشته تحصیل می‌کنند.

راد ملکشاهی در ادامه از اعلام فراخوان این دانشگاه برای جذب مدرس جدید در سال 1399 خبرداد و گفت: از 31 شهریور فراخوان جذب مدرس جدید در این دانشگاه را اعلام کرده‌ایم و تا 30 مهر هم ادامه خواهد داشت.

وی تعداد مدرسان مورد نیاز این دانشگاه را طبق فراخوان سال 1399 حدود 103 نفر برای 27 گروه درسی اعلام کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه دربخش دیگری از این گفت و گو بااشاره به در پیش بودن 18 مهر بیست و هشتمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، اظهارکرد: در این راستا، به منظور گرامیداشت این روز تلاش داریم تا با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌هایی را بصورت مجازی در استان برگزار کنیم.

راد ملکشاهی در ادامه از برگزاری سه رویداد شتاب توسط مراکز علمی کاربردی استان در یک ماه گذشته خبرداد و گفت: در این مدت مرکز جهاد دانشگاهی رویداد اپلیکیشن‌های موبایل، مرکز جمعیت هلال احمر رویداد ایمنی و امداد و نجات جاده ای و مرکز روانسر هم رویداد گردشگری نیکور را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه دیگر مراکز علمی کاربردی استان هم برگزاری چند رویدادشتاب را در دستورکار قرار داده اند، گفت: مرکز خضراء اسلام آبادغرب رویداد طراحی لباس، مرکز همیاری شهرداری‌ها رویداد شهر سبز و مرکز سازمان مدیریت صنعتی هم رویداد کسب و کارهای بیمه در فضای مجازی را برگزار خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یادآورشد: واحد استانی هم برنامه برگزاری رویداد ملی "نخود" را در دستور کار قرار داده که یازدهم آذر آن را به شکل مجازی برگزار خواهیم کرد.

وی با یادآوری تصویب سه دوره کوتاه مدت(تک درس) در این دانشگاه، عنوان کرد: پس از برگزاری این دوره ها در مرکز جمعیت هلال احمر، سه مرکز دیگر استان هم درخواست‌هایی برای برگزاری دوره‌ها داشته‌اند.

رادملکشاهی در پایان بااشاره به فعالیت هشت مرکز علمی کاربردی در کرمانشاه، اعلام کرد: اخیرا درخواستی هم برای ایجاد یک مرکز توسط بخش خصوصی در استان داشته ایم که قصد دارد در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت داشته باشد، لذا بررسی‌های لازم را در استان انجام داده‌ایم و باید پرونده را به سازمان مرکزی ارسال کنیم تا در آنجا هم مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha