• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99071511409
  • خبرنگار : 50184

مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه:

مسابقات بین‌المللی "فتح پرچم" در دانشگاه رازی برگزار می‌شود

مسابقات بین‌المللی "فتح پرچم" در دانشگاه رازی برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری سومین دوره مسابقات سایبری فتح پرچم این دانشگاه بصورت بین المللی خبر داد.

حامد منکرسی در نشستی خبری که امروز(15 مهر) برگزار شد، بااشاره به آغاز به کار فعالیت مرکز تخصصی آپا(آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات) دانشگاه رازی از سال 1395، اظهارکرد: یکسال پس از شروع فعالیت این مرکز اولین دوره مسابقات سایبری فتح پرچم را در منطقه غرب کشور برگزار کردیم که باتوجه به موفقیتی که در این رویداد داشتیم، دومین دوره آن سال 1398 به شکل ملی برگزار شد.

وی از انجام مقدمات برای برگزاری سومین دوره این رقابت‌ها بصورت بین المللی خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، این رقابت‌ها طی روزهای سوم و چهارم آبان به شکل آنلاین برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم بیش از 500 تیم در این رقابت‌ها شرکت کنند.

به گفته این مسئول،  هشتم آبان مراسم اختتامیه و معرفی سه تیم برنده این مسابقات برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی بااشاره به همکاری چند نهاد دولتی و غیردولتی از جمله شرکت کافه بازار برای برگزاری این رویداد سایبری، عنوان کرد: مسابقات امسال در 10 موضوع مختلف شامل امنیت وب، امنیت شبکه، جرم یابی دیجیتالی، رمز نگاری، امنیت سامانه های صنعتی، مهندسی معکوس، پنهان نگاری، امنیت برنامه‌های موبایل، تسخیرشبکه و پرتال(هک) و دانش استفاده از ابرازها برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: برای هرکدام از تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، سوالات و چالش‌هایی در حوزه این موضوعات طراحی می‌شود و آنها طی دو روز فرصت دارند با عبور از این چالش‌ها به هدف که همان پرچم است، دست پیدا کنند. هرتیمی که سریعتر و در مدت زمان کمتری بتواند از این چالش‌ها عبور کند و به پرچم دست یابد، امتیاز بیشتری می‌گیرد و تیم برنده خواهد بود.

منکرسی ادامه داد: شرکت در این مسابقات هیچ محدودیت سنی ندارد و همه اقشار می‌توانند با هر تحصیلاتی در قالب تیم‌های یک نفره تا 10 نفره و تنها با داشتن دانش و آگاهی درباره امنیت سایبری حضور پیدا کنند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این رویداد سایبری هم گفت: ترغیب دانشجویان به پژوهش در حوزه موضوعات امنیت سایبری، شناسایی افراد مستعد در حوزه امنیت سایبری و معرفی  آنها به سازمان‌ها و صنایع مختلف، تربیت افسران نیروی سایبری و جذب نیروی متخصص و افزایش آمادگی و توانمندی علاقمندان برای شرکت در مسابقات مشابهی که درسطح بین المللی برگزار می‌شود، از اهداف مهم برگزاری مسابقات بین المللی فتح پرچم دانشگاه رازی است.

مدیرمرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی در ادامه اعلام کرد: قرار است همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی فتح پرچم، مسابقات شکارچیان تهدیدات سایبری را هم به شکل استانی برگزار کنیم که در آن تجریبات در حوزه امنیت سایبری دستگاه ها و سازمان های مختلف ارائه و بهترین تجربه انتخاب می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha