• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99071511548

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

 ما موظفیم نیازهای کانون‌های دانشجویی را برطرف کنیم

 ما موظفیم نیازهای کانون‌های دانشجویی را برطرف کنیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد از نظر فعالیت فرهنگی محدودیتی برای دانشجویان ندارد و محدودیت‌های موجود در این دانشگاه به فضای کم آن باز می‌گردد و ما موظفیم نیازهای کانون‌های دانشجویی را برطرف کنیم.

علی اصغر یساقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص معرفی کانون‌های دانشجویی و فعالیت‌های آن‌، اظهار کرد: در زمان کرونا طرح‌هایی مانند طرح کمک مومنانه و مواسات، توزیع غذای گرم، پک‌های مهدویت، آموزشی و برنامه‌ریزی تهیه شد و در اختیار مناطق حاشیه‌نشین و نیازمندان قرار گرفت.

وی در خصوص کانون‌های فعال در سطح استان خراسان رضوی، مطرح کرد: کانون مهدویت یکی از کانون‌های فعال دانشگاه آزاد مشهد است که در رابطه با مباحث انتظار و در زمینه برگزاری کارگاه، سه‌شنبه‌های مهدوی، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها در اعیاد و برگزاری نمایشگاه فعالیت می‌کند. همچنین این کانون یکسری پک‌هایی در راستای موضوع انتظار مهدوی دارد که در زمان رفتن به ملاقات بیماران به آنها اهدا می‌شود که به نحوی تولید محتوا می‌کنند. کانون دیگر مصوب که به صورت مستقیم توسط سازمان مرکزی حمایت می‌شود، کانون هلال احمر است. در این کانون کارگاه‌های متعدد در حوزه کمک‌های ویژه و مسائل مربوط به هلال احمر، با همکاری این سازمان با دانشجویان به صورت رایگان در حوزه دانشگاهی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه «درحال حاضر ۱۰ کانون فعال در این دانشگاه حضور دارند»، ادامه داد: کانون‌های دیگر ما شامل کانون تئاتر دانشجویی، جرعه‌نور که مربوط به اشاعه فرهنگ نماز اول وقت است، کانون ادبی، کانون متین که مربوط به حوزه عفاف و حجاب است، کانون ورزش و کانون‌های فرهنگی اجتماعی که با عناوین مختلف و به اقتضای هر واحد دانشگاهی هستند. تعدادی از کانون‌ها هم اقدام به شروع فعالیت کرده بودند که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا هنوز شروع به فعالیت نکرده و غیرفعال هستند.

یساقی در رابطه با نحوه فعالیت‌ کانون‌های دانشگاه آزاد در زمان شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: کانون هلال احمر و کانون مهدویت با همکاری یکدیگر طرحی با نام مواسات و کمک مومنانه را برنامه ریزی کردند. این طرح از اوایل شیوع کرونا و ایام عید، در زمینه‌های بهداشتی مانند تولید ماسک، گان و شیلد در دانشکده علوم پایه توسط بسیج دانشجویی انجام شد. توزیع این کمک‌ها توسط کانون‌های دانشگاه و در مناطق حاشیه شهر و بیمارستان‌ها انجام شد. پس از این طرح، برنامه دیگری در رابطه با طرح بسته‌های معیشتی و تولید غذای گرم در سلف سرویس دانشگاه انجام شد. هزینه تمام این برنامه‌ها با همکاری خیران، اساتید و دانشجویان بوده و از بودجه دانشگاه و شهریه دانشجویی نبوده است. در ماه رمضان امسال ۳۰هزار بسته معیشتی با مشارکت آستان قدس رضوی، دفتر نمایندگی نهاد رهبری و کانون فرهنگی مهدویت در مناطق محروم توزیع شد. اخیرا پک آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند توسط کانون‌هایمان تنظیم شده است که در مناطق حاشیه شهر توزیع شد.

وی بیان کرد: سازوکار اولیه کانون‌های دانشجویی و تشکل‌ها با یکدیگر متفاوت است. در تشکل‌های دانشجویی حتما باید انتخابات برگزار شود و حداقل ۳ درصد از دانشجویان در آن‌ها شرکت کنند تا پس از تایید اساسنامه آن شروع به فعالیت کنند. در کانون‌های دانشجویی چند نفر از دانشجویان درخواست خود را برای شروع فعالیت کانونی اعلام می‌کنند و پس از آنکه استعلام این افراد تایید شد می‌توانند شروع به فعالیت کنند. این استعلام‌ها در ابتدا از کمیته انضباطی گرفته می‌شود تا بررسی شود دانشجو تخلف انضباطی نداشته باشد، استعلام دیگری از آموزش خواهیم گرفت تا مطمئن شویم دانشجو مشروط نشده باشد، زیرا در صورتی که دانشجو دو ترم مشروط شده باشد نمی‌تواند به عنوان عضو اصلی فعالیت کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: ما موظف هستیم نیازهای این کانون‌ها را برطرف کنیم و محیط‌هایی را برای فعالیت در اختیار آن‌ها قرار دهیم. در دانشگاه آزاد برای دانشجویان جدیدالورود جلسه‌ای توجیهی برگزار می‌شود که تمام مباحث موجود در دانشگاه معرفی می‌شود. دانشجویان جدیدالورود می‌توانند بر اساس علایق خود به عضویت یا ایجاد کانون‌های دانشجویی دربیایند. کانون‌های دانشجویی باید بر اساس مقررات تعیین شده فعالیت کنند و هر کانونی که به رعایت این موارد التزام دارد می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و کانونی که به این مقررات اهمیت نمی‌دهد، طبعا لغو مجوز می‌شود.

دانشگاه آزاد محدودیتی برای دانشجویان در زمینه فعالیت فرهنگی ندارد

یساقی با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی در فضای دانشگاه داریم، افزود: برای مثال ما نمی‌توانیم فضایی را به صورت اختصاصی و مشخص به کانون‌ها اختصاص دهیم. باتوجه به تعداد زیاد کانون‌ها و داشتن محدودیت فضا در نظر داریم که مکان مشخصی برای این کانون‌ها در نظر بگیریم تا به صورت روزانه، شیفت‌بندی شوند تا هر روز یک کانون از فضای موجود استفاده کند. ما از نظر فعالیت فرهنگی محدودیتی نداریم و محدودیت‌های موجود در دانشگاه آزاد به فضای کم باز می‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha