• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99071511561
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان اعلام کرد

توزیع ۱۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر در استان کرمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

توزیع ۱۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر در استان کرمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

ایسنا/کرمان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان گفت: ۵ میلیون بسته لوازم التحریر در مرحله اول اجرای پویش مشق احسان در کل کشور توزیع می شود که سهم استان کرمان از این تعداد، ۱۲ هزار بسته لوازم التحریر است.

"محمدعلی روح الهی" امروز ۱۵ مهرماه در مراسم توزیع بسته های لوازم التحریر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به فعالیت های ستاد اظهار کرد: با وقوع سیل ابتدای سال جاری در منطقه رودبارجنوب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه های جهادی همکار با ستاد جزو اولین نهادهایی بودند که در منطقه حضور پیدا کردند و توانستیم کمک قابل توجهی به اهالی متضرر آن منطقه داشته باشیم.

وی افزود: با شیوع کرونا با همکاری گروه های جهادی کارگاه هایی که امکان تولید ماسک داشت، فعال شده و شروع به تولید ماسک کردند و همچنین جاهایی که امکانات بسته بندی مواد ضد عفونی داشتند هم شروع به فعالیت کردند و در نهایت توسط همین عزیزان ماسک هایی که تولید شده و مواد ضدعفونی اعم از ضدعفونی محیط و دست بین افراد کم برخوردار توزیع شد.

روح الهی با بیان اینکه پویش همدلی و احسان در پی فرمایش مقام معظم رهبری فعال شد و تا امروز سه مرحله پویش همدلی و احسان در کل کشور اجرا شده و در استان کرمان در مرحله اول ۲۵ هزار بسته معیشتی توزیع کردیم و در مرحله دوم ۴۰ هزار بسته پروتئینی توزیع شد.

وی بیان کرد: در مرحله سوم با مشارکت بنیاد احسان و قرارگاه جهادی ستاد با گروه های جهادی، وهیئت های مذهبی ۸۰ هزار پرس غذا گرم را با شرایط کاملاً بهداشتی و رعایت پروتکل ها طبخ و بین افرادی که به عنوان گروه های هدف ستاد بودند، توزیع کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمان گفت: ستاد در خصوص توانمندسازی و اشتغال کارهای خوبی انجام داده و قرار است تا پایان سال جاری ۲۰ هزار طرح اشتغال روستایی در کل کشور اجرا شود که سهم استان کرمان ۱۱۰۰ طرح است که توسط گروه های جهادی به پایان می رسد.

وی افزود: همه اقداماتی که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کشور انجام می دهد به خصوص در بحث محرومیت زدایی، گروه های جهادی که با ما همکاری دارند انصافاً خوب در میدان حاضر شدند و آن چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند واقعاً محقق شد.

روح الهی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در ادامه کمک های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناطق محروم و افراد کم برخوردار در ابتدای شروع سال تحصیلی مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پویش مشق احسان و همچنین پویش احسان سلامت را در کشور به اجرا بگذارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کرمان افزود: در این پویش قرار است لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شود و همچنین در پویش احسان سلامت با توجه به اینکه کرمان از استان هایی است که در وضعیت قرمز بیماری کرونا به سر می برد، قرار شده که همزمان توزیع لوازم التحریر و بسته های بهداشتی بین دانش آموزان توزیع شود.

وی گفت: اقدامی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این خصوص انجام می دهد با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها است که توسط گروه های جهادی همکار با ستاد افراد مورد هدف شناسایی می شوند و قرار است لوازم بین این افراد توزیع شود.

روح الهی در خصوص تعداد بسته ها و زمان توزیع افزود: ۵ میلیون بسته لوازم التحریر در مرحله اول اجرایی این طرح در کل کشور توزیع می شود که سهم استان کرمان از این تعداد، ۱۲ هزار بسته لوازم التحریر است و توزیع هم از قبل از شروع سال تحصیلی آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، «یحیی صادقی» مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: بچه های جهادی انصافاً در بحران ها حضور دارند و بدون هیچ چشم داشتی کار می کنند.

وی افزود: در استان کرمان بیش از ۱۲۰ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد هستند و شرایط سخت است و البته با کمک خیران کار را پیش می بریم.

 صادقی تصریح کرد: با وجود شرایط سختی که در سال ۹۸ پیش آمد، بیش از ۱۵۴ درصد کمک های مردم به کمیته امداد نسبت به سال ۹۷ رشد داشت و نشان می دهد که مردم شرایط سخت را خوب تشخیص می دهند و در شرایط سخت کمک های بیشتری می کنند.

گفتنی است: در این مراسم از مسئول گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه «ضا نژاد محمدی» تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha