• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99071611877
  • خبرنگار : 50214

شعله‌ور شدن آتش کرونا زیر چتر عادی انگاری شهروندان در یزد

شعله‌ور شدن آتش کرونا زیر چتر عادی انگاری شهروندان در یزد

ایسنا/یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: با آغاز پاییز، آتش کرونا در یزد زبانه می‌کشد و وضعیت شهرستان‌های استان را بحرانی کرده است.

دکتر «ابراهیم سلمانی» با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ۷۰ درصد در اسفند و فروردین ماه، در حال حاضر به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به جدال نفس‌گیر و تلاش شبانه‌روزی هشت ماهه  کادر بهداشت و درمان با این ویروس، افزود: از ابتدای همه گیری کرونا ۶۳۱ نفر از کادر بهداشت و درمان استان یزد به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سلمانی ادامه داد: ۴۷ پزشک، ۴۱۴ پرستار، ۱۰۵ نفر از پرسنل بهداشتی و ۶۵ نفر از سایر پرسنل استان در دام کرونا اسیر شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: بیمارستان‌ های استان آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را دارند و نگرانی در مورد تخت بستری در استان وجود ندارد ولی همشهریان برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: از ابتدای شهریور تاکنون هفت مورد فوتی کرونا در شهرستان ابرکوه به ثبت رسیده است که در مقایسه با جمعیت ۳۰ هزار نفری این شهرستان، قابل توجه است.

سلمانی ادامه داد: در یک هفته گذشته ۴۰ مورد بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ابرکوه گزارش شده است که متاسفانه سه نفر از این بیماران جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در هفته گذشته در شهرستان میبد، موارد بستری بیش از دو برابر افزایش یافته و موارد سرپایی نیز  افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و وضعیت این شهرستان نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آن است که تعداد موارد بستری در شهرستان تفت نیز در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر سلمانی در پایان تاکید کرد: برای این که به زندگی عادی بازگردیم باید زنجیره انتقال بیماری در استان قطع شود و این مهم با پوشیدن ماسک، شست‌وشو و ضدعفونی دست ها و حضور نیافتن در اجتماعات محقق می شود و آگاه باشیم در شرایط فعلی، خانه امن‌ترین جای دنیا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha