• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99071612270
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل بهزیستی یزد:

تمام مددجویان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی یزد واکسن آنفلوآنزا گرفتند

تمام مددجویان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی یزد واکسن آنفلوآنزا گرفتند

ایسنا/یزد مدیرکل بهزیستی استان یزد از تزریق واکسن آنفلوآنزا به کلیه مددجویان مراکز شبانه روزی سالمندان، معلولین، بیماران روانی مزمن تحت نظارت بهزیستی خبر داد.

«علی محمد عطابخش» با اشاره به فعالیت ۹ مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولین، بیماران روانی مزمن در استان، گفت: تاکنون ۶۳۴ نفر از مقیمان این مراکز واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون مابقی مقیمان در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار و ۷۳۴  نفر سالمند دارای پرونده توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که از خدمات ۳۳ مرکز توانبخشی به صورت شبانه‌روزی، روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل، کمک های مستمر،  تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، خدمات مناسب‌سازی  بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص اقدامات بهزیستی از ابتدای شروع کرونا نیز گفت: با شیوع کرونا اولین بخشنامه‌ها برای مقابله با کرونا توسط بهزیستی کشور صادر شد و استان یزد طبق این بخشنامه و پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده کلیه مراکز شبانه‌روزی قرنطینه کرد.

وی افزود: در پیک اول کرونا کلیه ورود و خروج به مراکز بهزیستی و به دنبال آن نیز مرخصی و بازدیدها را به مراکز ممنوع کردیم و شیفت‌های پرسنل مراکز به صورت یک هفته‌ای درآوردیم و از پذیرش مددجوی جدید خودداری کردیم.

عطابخش افزود: در حال حاضر اگرچه شیفت‌های یک هفته‌ای برداشته شده است اما همچنان پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و کلیه مقیمان و  پرسنل، روزانه تب‌سنجی می‌شوند و در صورت شناسایی موردی مشکوک به کرونا سریعاً اتاق‌های مشخص شده قرنطینه می‌شوند.

وی در خصوص هزینه درمان مددجویان بهزیستی مبتلا به کرونا، گفت: تمام مددجویان بهزیستی بیمه سلامت هستند و هزینه درمان آن‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح توانمنـدسازی سالمندان توسط بهزیستی، گفت: طرح توانمنـدسازی شامل طیفی از مداخلات و خـدمات است که به فرد سالمند با کمترین سـطح مشارکت کمک می‌کند تا در پایان فرآینـد توانمنـدسازی، توانایی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح توانمندسازی، سالمند سـطحی از مشارکت را که متناسب با سـطح عملکرد و محـدودیت های وی است را تجربه کرده تا بتوانـد حقوق فردی و اجتماعی خود را مطالبه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان یزد، عطابخش با بیان این که امسال تعداد ۱۳۰۰ نفر از افراد سالمند در ۱۹ استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، اظهار کرد: خدمات ارائه شده در این طرح آموزشـی، خـدمات مبتنی بر مطالبه‌گری، خدمات مبتنی بر تغییر نگرش و توانمند سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha