• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99071913450
  • خبرنگار : 50228

یک مربی:

سوارکاری در خوزستان برای بانوان شناخته شده نیست

سوارکاری در خوزستان برای بانوان شناخته شده نیست

ایسنا/خوزستان یک مربی سوارکاری معتقد است که هنوز رشته سوارکاری در خوزستان برای خانم ها شناخته شده نیست.

فاطمه کاردی در گفت و گو با ایسنا در خصوص فعالیت رشته سوارکاری خوزستان در بخش بانوان، اظهارکرد: خود من از سال ۸۶ تاکنون در این رشته فعال هستم اما متاسفانه در همان سال های ابتدایی فعالیت گروه مان، آن باشگاه دولتی که در آن فعالیت داشتیم به مزایده گذاشته شد و تمام افرادی که در این باشگاه فعالیت داشتند، از هم گسیخته شدند اما به صورت انفرادی فعالیت مان را ادامه دادیم و بعد از مدتی نیز قرار شد آن چه را خودمان آموزش دیده بودیم به علاقه مندان رشته سوارکاری آموزش دهیم تا این رشته در استان متوقف نشود.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت رشته سوارکاری خوزستان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و اکنون نیز خانم هایی را در خوزستان داریم که زیر نظر هیات آموزش می بینند و مدرک مربیگری این رشته را نیز اخذ کرده اند. البته علی رغم فعالیت هایی که در این رشته وجود دارد، هنوز سوارکاری در خوزستان برای خانم ها شناخته شده نیست.

این بانوی سوارکار با بیان این که علاقه مندان به این رشته در استان بسیار هستند ولی سوارکاری به صورت عمومی فراگیر نشده است، افزود: به نظرم مقوله اطلاع رسانی می تواند نقش پررنگی در افزایش تعداد علاقه مندان به این رشته در بخش بانوان داشته باشد.

وی بیان کرد: بانوان در گذشته مسیرهای خیلی دور را برای آموزش و تمرین طی می کردند و این نیز سختی کار را برای آن ها دو چندان می کرد. هنوز نیز کم و بیش با چنین مشکلی مواجه ایم و اگر باشگاه های سوارکاری که به مرکز شهر نزدیک تر هستند، بیشتر حمایت شوند می توانیم آموزش به بانوان را خیلی بهتر ارائه دهیم.

کاردی گفت: باتوجه به علاقه مندی که در بانوان برای رشته سوارکاری وجود دارد، می طلبد هم رسیدگی ها بیشتر شده و هم اطلاع رسانی در مورد این رشته بیشتر شود تا شاهد  حضور بیشتری از بانوان در رشته سوارکاری باشیم و این نیز به مطرح شدن هر چه بیشتر سوارکاران خانم خوزستانی در کشور کمک شایانی می کند.

وی عنوان کرد: دغدغه ما این است، بانوانی که می خواهند در این رشته فعالیت کنند، شرایط لازم برای فعالیت آن ها فراهم نیست. در کل دنیا ورزش سوارکاری از گرانترین ورزش ها است اما به جرات می گویم در خوزستان هر کسی به راحتی می تواند به باشگاه های سوارکاری مراجعه کند و آموزش ببیند اما تاکید می کنم عدم آگاهی و امکانات لازم نقش مهمی در عدم رشد بانوان استان در این رشته داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha