• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99072014862
  • منبع : نمایندگی اردبیل

توصیه‌های ویژه نخبه برتر جهان به دانشجویان

توصیه‌های ویژه نخبه برتر جهان به دانشجویان

ایسنا/اردبیل عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان به دانشجویان توصیه کرد: در کنار مطالب تدریس شده در کلاس، از کتاب‌های اصلی و تکمیلی نیز استفاده نمایند تا دانش و توانایی خود را عمق‌بخشی نموده و به بحث تولید ایده‌های جدید و نوآوری وارد شوند.


عزیز حبیبی ۲۰ مهرماه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به معیارها و ملاک‌های انتخاب پژوهشگران به عنوان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان، گفت: پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI) تمامی پژوهشگران دنیا در 22 رشته موضوعی دسته‌بندی و رتبه‌بندی می‌کند، گفت: داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص‌های اساسی علم ( ESI) و وب علوم (WOS) استخراج شده است.


وی افزود: شاخص‌های نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده، تعداد متوسط خود استنادی به ازای هر مقاله و تخصص‌گرایی در ۱۰ سال اخیر از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار، مدنظر قرار می‌گیرد.


حبیبی تصریح کرد: این رتبه‌بندی کاملا رقابتی بوده و بر اساس فعالیت‌های پژوهشی سال‌های اخیر پژوهشگران انجام می‌شود و نشان می‌دهد پژوهشگران چقد پویا هستند.


رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاثیر این رتبه‌ها در ارتقای رتبه دانشگاه، گفت: هر چقدر اساتید و پژوهشگران دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی موفق عمل کنند، قطعا در ارتقای رتبه دانشگاه تاثیرگذار خواهد بود.


وی اضافه کرد: با تلاش و پشتیبانی کارکنان دانشگاه، در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است که دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی در بازه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی قرار گرفت.


عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی و تحقیقاتی و اینکه زمینه فعالیتش کاتالیست است، افزود: در همین راستا سعی می‌کنیم بر روی مواد شیمیایی که به صورت نانوذره است، با کمک نور خورشید واکنش‌هایی را انجام دهیم.


این پژوهشگر برتر در پاسخ به سئوالی مبنی بر چرایی استفاده دانشجویان از جزوه، گفت: متاسفانه اغلب جوانان به دنبال انجام کارها به صورت راحت و با زحمت کمتر هستند و این مهم باعث می‌شود از جزوه استفاده نمایند و قاعدتا این افراد دارای دانش و توانایی سطحی هستند، ولی آنهایی با علاقه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، از کتب منبع استفاده می‌کنند.


وی به دانشجویان توصیه کرد در کنار مطالب تدریس شده در کلاس، از کتاب‌های اصلی و تکمیلی نیز استفاده نمایند تا دانش و توانایی خود را عمق‌بخشی نموده و به بحث تولید ایده‌های جدید و نوآوری وارد شوند.


حبیبی همچنین در معرفی خود نیز گفت: بنده متولد روستای ینگجه شهرستان نمین می‌باشم و تحصیلات خود را تا ورود به دانشگاه در اردبیل به انجام رساندم. بعد از اتمام دوره دبیرستان، دوره کارشناسی شیمی را در دانشگاه تبریز گذراندم. دوره کارشناسی‌ارشد و دکتری را نیز در دانشگاه صنعتی شریف طی نمودم. بعد از اتمام تحصیلات از بهمن 1379 وارد دانشگاه محقق اردبیلی شده و دوره خدمت‌ام را آغاز نمودم.


گفتنی است عزیز حبیبی از فارغ‌التحصیلان شیمی دانشگاه صنعتی شریف و از پژوهشگران توانمند دانشگاه محقق اردبیلی است که دارای بیش از 190 مقاله معتبر علمی و پژوهشی (JCR) ، چندین کتاب تالیفی و ثبت اختراع تائید شده است و دارای ضریب بسیار عالی بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی (h-index) برابر 42 در WOS می‌باشد.


همچنین 40 درصد از 39 مقاله پراستناد چاپ شده دانشگاه محقق اردبیلی و 50 درصد از 4 مقاله داغ چاپ شده این دانشگاه بر اساس نتایج درج شده در  WOS در ماه می 2020 ، از انتشارات این پژوهشگر می‌باشد.


کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه محقق اردبیلی و استان طی چندین سال، انتخاب به عنوان شیمیدان برجسته کشور در سال ۹۶ توسط انجمن شیمی ایران، تقدیر توسط رئیس انجمن نانوفناوری ایران به جهت چاپ مقالات داغ و پراستناد و عضویت در هیات تحریریه چند مجله علمی و پژوهشی از جمله افتخارات علمی عزیز حبیبی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha