• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072317326
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چه خبر از چهارباغ؟

چه خبر از چهارباغ؟

ایسنا/اصفهان مدیر پروژه‌های چهارباغ عباسی، علاوه بر اعلام این خبر که مرمت هتل جهان تا نوروز ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید، دربارۀ تصمیماتی که برای احداث موزۀ چهارباغ، خانۀ سپنتا و پیرایش طبقات اول و دوم واحدهای فروش در چهارباغ گرفته‌ شده، توضیحاتی ارائه داد.

سعید سهرابی به ایسنا، گفت: رسیدگی به طبقات دوم چهارباغ عباسی و چهارباغ پایین قرار است در پروندۀ پیرایش شهری تعریف و ساماندهی شود که تا کنون دو جلسه در این‌ باره با حضور شهردار و مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی و شهرداری اصفهان برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تصمیم ما بر این است که اتفاق خوبی برای این طبقات که عمدتاً مربوط به دوره پهلوی است بیفتد و به دلیل حساسیت بالای کار، منتظر پیدا کردن کسی هستیم که نسبت به چهارباغ و ظرافت‌های آن شناخت داشته باشد.

مدیر پروژه‌های چهارباغ عباسی، تصریح کرد: به‌ هیچ‌وجه در این طبقات قصد ایجاد تغییر نداریم و صرفاً می‌خواهیم غبار زشتی‌هایی که در طول زمان بر آن نشسته پاک‌کنیم تا این بناها اصل خودشان را نشان بدهند، به همین دلیل ساماندهی به آن را در زیر مجموعۀ طرح پیرایش شهری مطرح کرده‌ایم.

سهرابی، ساماندهی تابلوهای واحدهای فروش طبقات پایین چهارباغ عباسی و کار کردن آن‌ها در کف پیاده‌رو، گرفتن نور بیش‌ از حد مغازه‌ها و اضافه کردن یک جداره نازک را از دیگر برنامه‌هایی دانست که برای رسیدگی به چهارباغ در نظر گرفته‌شده است.

وی دربارۀ مرمت هتل جهان گفت: طبق قولی که به ما داده‌شده بناست تا نوروز ۱۴۰۰ این هتل راه‌اندازی شود.

مدیر پروژه‌های چهارباغ عباسی دربارۀ خانه سپنتا اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در پی ثبت ملی این خانه در فهرست میراث ملی کشور است و امیدواریم این روند پیش از رخ دادن هر اتفاق ناخوشایندی برای ملک «پدر سینمای ناطق ایران» طی شود تا ما بتوانیم به گزینۀ تبدیل این خانه به «موزه سینما» جدی‌تر فکر کنیم.

سهرابی یادآور شد: برای تشکیل موزه چهارباغ گزینه‌هایی مانند پاساژ محمودی (قدیمی‌ترین پاساژ چهارباغ)، خانه کتابی و مطب دکتر فیض را مدنظر داشتیم که گزینه اول به دلیل تعدد مالکان امکان‌پذیر نیست. فرم فروش خانه کتابی را نیز از دفتر امام‌جمعه اصفهان گرفته‌ایم و به مطب دکتر فیض هم فکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که قرار است در موزه چهارباغ چه چیزهایی در معرض دید عموم قرار بگیرد؟ توضیح داد: بحث موزه چهارباغ بیشتر از نوع اطلاعاتی و اسنادی است و حضور شئ در آن کمرنگ خواهد بود؛ چرا که معتقدیم باید هویت ۴۰۰ سالۀ چهارباغ به مخاطب معرفی شود.

سهرابی افزود: اطلاعاتی دربارۀ سابقۀ این خیابان، تاریخ سینماهایی که در آن وجود داشته، روند تحولات، معرفی مغازه‌هایی که نزدیک به یک قرن در چهارباغ حضورداشته‌اند، نقشی که این خیابان در مدرن شدن اصفهان داشته و ثبت اسامی صاحب نامانی که در چهارباغ رفت‌ و آمد داشته‌اند، از جمله مباحثی است که در موزه چهارباغ به آن پرداخته می‌شود تا شهروندان و گردشگران بدانند که چرا چهارباغ مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha