• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072317349
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان مطرح کرد؛

شفافیت در اقتصاد کارکرد اصلی نظام مالیات بر ارزش افزوده

شفافیت در اقتصاد کارکرد اصلی نظام مالیات بر ارزش افزوده

ایسنا/اصفهان مدیر کل امور مالیاتی اصفهان گفت: یکی از کارکردهای اصلی نظام مالیات بر ارزش افزوده شفافیت در اقتصاد است.

بهروز مهدلو در نشست تخصصی بررسی وضعیت امور مالیاتی شهرستان نجف آباد که با حضور برخی از مسئولان استان در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نظام مالیات بر ارزش افزوده از طریق شناسایی زنجیره تولید و توزیع کالاها و ممانعت از پرداخت مالیات های مضاعف در فرایند تولید و فروش، موجب شفافیت مبادلات اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای اصلی نظام مالیات بر ارزش افزوده شفافیت در اقتصاد است، افزود: در واقع مالیات بر ارزش افزوده ضامن اجرای عدالت و شفافیت اقتصادی است و با اجرای این قانون حقوق عامه مردم تضییع نخواهد شد و موجب شناسایی بخش پنهان اقتصاد و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود.

مدیر کل امور مالیاتی اصفهان با اشاره به حذف شیوه تشخیص علی الراس از سال جاری، تاکید کرد: مبنای تشخیص مالیات برای عملکرد سال ۱۳۹۸ مودیان مالیاتی، اظهارنامه ارایه شده با رعایت مقررات از سوی مودی است، بنابراین از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، در صورتی که مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند، اظهارنامه آنان بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به این که اجرای دقیق ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و همچنین کاهش فرایند زمان قطعیت پرونده های مالیاتی می شود، گفت: مالیات ستانی بر مبنای داده های واقعی به دست آمده از بانک های اطلاعاتی، عملا نظام مالیاتی را به سمت شفافیت هر چه تمام تر، کاهش فرارهای مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی سوق می دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل مالیات استان اصفهان، مهدلو با تاکید بر رفع ابهامات و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی و ایجاد وحدت رویه و تکریم ارباب رجوع افزود: به منظور ایجاد ساز و کار مناسب جهت بررسی فعالیت ها و بخشودگی های مالیاتی در راستای اطلاع رسانی صحیح و به موقع، اداره کل امور مالیاتی استان آماده برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی بر اساس درخواست مودیان و فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha