• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99072719525
  • خبرنگار : 50163

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان:

خرم‌دره از کمبود پزشک عمومی رنج می‌برد

خرم‌دره از کمبود پزشک عمومی رنج می‌برد

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان گفت: خرم‌دره از کمبود پزشک عمومی رنج می‌برد.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۷ مهر) در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره، با بیان اینکه در شهرستان شاخص تخت بیمارستانی نسبت به متوسط استانی پایین است، اظهار کرد: در استان شاخص ۱.۶۷ به ازای هر هزار نفر و در خرم‌دره ۱.۳ درصد است.

وی با بیان اینکه به لحاظ کیفی بیمارستان بوعلی سینا خرم‌دره درمانگاهی بوده که به تدریج تبدیل به بیمارستان شده و در شان مردم خرم‌دره نیست، تصریح کرد: این بیمارستان هم به لحاظ ظاهری و هم ساختاری، زیرساخت‌های بیمارستانی را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به موضوع مرکز جراحی محدود خرم‌دره، ادامه داد: راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این مرکز می‌تواند در کوتاهمدت تا حدی از فشارهای موجود در این حوزه بکاهد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان در خرم‌دره، یادآور شد: در حال حاضر خرم‌دره از کمبود پزشک عمومی رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه ۱۲ پروژه در سطح شهرستان در حوزه بهداشت و درمان داشتیم که یکی از این پروژه‌ها ساختمان شبکه بهداشت و درمان است، عنوان کرد: این ساختمان نیمهتمام، اما ۱۰ پروژه وارد چرخه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه در وضعیت شیوع بیماری کرونا نیز در شهرستان خرم‌دره وضعیت متفاوتی نسبت به استان داشتیم و بیشترین بروز بیماری در این شهرستان بوده است، اضافه کرد: علی‌رغم بروز بالا، میزان مرگ و میر نسبت به سایر مناطق استان افزایش معناداری ندارد.

قزلباش با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع پزشک خانواده می‌تواند نقش موثری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد، ادامه داد: راه‌اندازی پزشک خانواده یکی از بحث‌هایی است که مجلس می‌تواند نقش موثری در آن ایفا کند.

وی با بیان اینکه تعداد مثبت کرونایی‌ها در شهر خرم‌دره ۹۵۹ نفر و در روستاها ۴۵ نفر است، تصریح کرد: بهورزان و خانه‌های بهداشت در کنترل این بیماری در روستاها نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند که این امر نشان می‌دهد در جاهایی که زیرساخت‌های بهداشتی داریم، مراقبت‌ها بهتر ارائه می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت یکی از معضلات مربوط به کمبود پرسنل است، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش پرسنلی می‌تواند یک ملت را نجات دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه زیرساخت‌های بیمارستانی در کل استان با اجرای طرح تحول سلامت بازسازی شده‌اند، متذکر شد: علی‌رغم انجام این اقدامات این زیرساخت‌ها فرسوده هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha