• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99072921030
  • خبرنگار : 50037

فرماندار: شرایط کرونایی اسدآباد پایدار است

فرماندار: شرایط کرونایی اسدآباد پایدار است

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد در وضعیت پایدار کرونایی قرار دارد که برای حفظ این پایداری به مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیاز است.

مجید درویشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در سطح استان همدان پایین ترین فوتی های ناشی از کرونا را داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان بهبودی مبتلایان به کرونا در شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود اینکه میانگین بهبودیافتگان از کرونا در کشور حدود ۸۲ درصد بوده، در شهرستان اسدآباد این میزان ۹۲.۵ درصد است.

درویشی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه با مشارکت همگانی مردم در رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ها و راه اندازی کمپین های مختلف «در خانه می مانم» وضعیت اسدآباد به عنوان نخستین شهر استان همدان سفید شد، تصریح کرد: با توجه به خیز مجدد کرونا رعایت موارد پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی و محدودیت های اعلام شده توسط مردم چون اوایل کرونا ضرورت دوچندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا برای شهرستان به منظور تأمین تخت های بیمارستانی بخش کرونایی سه سناریو A-B-C پیش بینی کردیم که در سناریوی اول ۴۶ تخت و در سناریوی دوم ۹۲ تخت نوشته شده و محل و تخت های بخش کرونایی مشخص بوده و در سناریوی سوم سوله دانشگاه پیام نور به عنوان نقاهتگاه در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل پیش بینی و آماده خواهد شد که با احتساب این سناریو در مجموع ظرفیت تخت های کرونایی ۵۰۰ تخت خواهد بود.

درویشی با بیان اینکه خوشبختانه اسدآباد هنوز در سناریوی اول قرار دارد و ظرفیت تخت های درنظر گرفته شده برای بخش کرونایی پر نشده است، گفت: در حال حاضر اسدآباد به نسبت دیگر شهرستان های استان دارای وضعیت مطلوب تری است و با درنظر گرفتن سه سناریو تخت های بیمارستانی بخش کرونایی این شهرستان نهایت تنها امکان ارائه خدمات به ۵۰۰ نفر را خواهد داشت که باید با اطلاع رسانی به مردم در رابطه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و آگاهی آنها از محدودیت های امکانات، مانع تحقق سناریو B و C در شهرستان شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha