• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072921149
  • خبرنگار : 50184

معاون پژوهش دانشگاه آزاد کرمانشاه:

سرای نوآوری در صنایع تبدیلی کشاورزی را راه اندازی می‌کنیم

سرای نوآوری در صنایع تبدیلی کشاورزی را راه اندازی می‌کنیم

ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سرای نوآوری در صنایع تبدیلی کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری در دانشگاه آزاد کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

دکتر آرش بوچانی در گفت و گو با ایسنا، از پیگیری‌ها برای راه اندازی سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: ساختمانی سه طبقه با زیربنای سه هزار متر مربع در واحد استانی برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته شده و درحال حاضر بدنبال اخذ مجوزهای لازم برای آن هستیم.

وی تصریح کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه همانند یک دانشکده خواهد بود که در آن شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه مستقر شده و روی موضوعاتی خاص که استان در آن حوزه‌ها مشکل دارد، تمرکز خواهند کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر حدود 40 درصد از درآمد استان از کشاورزی، 20 درصد دامپروری، 10 درصد صنایع دستی و هنرهای دست ساز و  مابقی هم از صنعت است، موضوع مهمی که اکنون دراستان داریم و باید روی آن کار کنیم، مقوله کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری است.

وی اعلام کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه در نظر دارد روی صنایع  تبدیلی کشاورزی، تولید عصاره و اسانس گیاهان دارویی و دامپروری فعالیت و تحقیقات علمی داشته باشد.

بوچانی عنوان کرد: دراین مرکز با حضور شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور خلاقیت ها، ایده پرداری و استارتاپ‌هایی را نیز در حوزه کشاورزی و دامپروری استان خواهیم داشت.

وی گفت: از آنجایی که تلاش داریم روی صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری در استان کار کنیم، پس طبیعی است که تعامل خود را با صنایع استان هم تقویت می‌کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه بااشاره به نیاز مالی برای تجهیز و راه اندازی این مرکز، اعلام کرد: در سفر اخیر معاون علمی رئیس جمهور به استان و در بازدید از ساختمان سرای نوآوری دانشگاه قول اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی این مرکز را دادند.

وی تاکید کرد: وجود اعضای هیات علمی توانمند در رشته‌های کشاورزی و دامپروری باعث شده تا پشتوانه ای قوی برای راه اندازی این مرکز در دانشگاه آزاد استان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha