• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99072921761

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس:

وبینار "حوزه انقلابی حوزه منتظر" در شیراز برگزار می‌شود

وبینار "حوزه انقلابی حوزه منتظر" در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس گفت: همایش "حوزه انقلابی حوزه منتظر" اول آبان به صورت وبینار در شیراز برگزار خواهد شد.

مصطفی مشفقیان سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در یک کنفرانس خبری افزود: همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر، هرساله به مناسبت بزرگداشت و یادبود آیت‌الله ایمانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه فقید شیراز در مورخ ۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، چرا که ایشان نقشی بسزا و موثر در احیای حوزه های علمیه شیراز و گسترش علوم قرآنی و دینی در این شهر داشتند. 

او ادامه داد: امسال و با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری همایش‌ها و مراسمات به صورت حضوری، این همایش با چند ماه تاخیر و نهایتا به صورت مجازی (وبینار) با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی این همایش خاطرنشان کرد: مراسم یادبود و ارتحال حضرت آیت‌الله ایمانی نیز در اختتامیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی فارس و شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

حجت الاسلام جاوید، دبیر علمی این همایش نیز گفت: همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر سال در گذشته به عنوان یک همایش استانی برگزار می‌شد اما از سال آینده، این همایش با مرکزیت شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) به صورت کشوری برگزار خواهد شد. 

او خاطرنشان کرد: در این همایش، بیش از ۲۶۰ اثر در دو قالب علمی، پژوهشی و هنری از قبیل فیلم کوتاه، نرم افزارهای موبایل، اینفوگرافی و ... دریافت شده که نسبت به سال گذشته، رشد بیش از دو نیم برابری داشته است.

جاوید عنوان کرد: همچنین در همایش امسال، آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز به عنوان سخنران اصلی مراسم حضور خواهند داشت که نشان دهنده اهمیت این مراسم است و در روز پنجشنبه یکم آبان ماه، نفرات برتر این همایش معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد. 

او بیان کرد: همچنین طی هماهنگی‌های انجام شده با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، آثار علمی و پژوهشی این همایش در این پایگاه نمایه سازی و ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام امامی، معاون امور روحانیت و حوزه‌های نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس نیز در ادامه این نشست خبری گفت: هدف نهاد نماینده ولی فقیه در فارس از برگزاری این همایش، تلاش جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و اعتلای حوزه‌های علمیه است و امیدواریم این همایش، بتواند یک جریان علمی پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه ناظر به دو ضرورت اصلی حوزه‌ها که یکی شناخت و عمل به تکالیف انقلابی و دیگری، شناخت و عمل به تکالیف طلاب و روحانیون در عصر غیبت است را ایجاد کند. 

او یادآور شد: همچنین یکی از اهداف مهم دیگر این همایش، احیای جایگاه متعالی و تاریخی حوزه علمیه شیراز به عنوان یک حوزه جریان ساز در سطح کشور است که امیدواریم این همایش به تحقق این امر در سالهای آینده کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha