• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99073022405
  • خبرنگار : 50311

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد

سوختن۱۷۰۰هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد/ اهدا ۶دستگاه دمنده به منابع طبیعی

سوختن۱۷۰۰هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد/ اهدا ۶دستگاه دمنده به منابع طبیعی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت طبیعت در راستای جلوگیری از اطفاء حریق و حفظ طبیعت تعداد ۶ دستگاه دمنده به مبلغ ۹۰ میلیون تومان خریداری کرد و در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار داد جا دارد از مدیرعامل و کلیه پرسنل این شرکت کمال تقدیر و تشکر کنیم.

"غلامحسین حکمتیان اصل" افزود: هرکدام از این دستگاه‌های دمنده بالغ بر ۱۵ میلیون تومان توسط شرکت طبیعت خریداری شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر خیرین برخی از سازمان‌های مردم نهاد نیز با جمع آوری کمک از اعضای خود به منظور تهیه دستگاه‌های دمنده دست به اقدام زده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ مورد آتش سوزی عمده در سطح ۱۷۰۰ هکتار از مراتع زیرنظر منابع طبیعی استان رخ داده است.
حکمتیان اصل عنوان کرد: در تمام آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها نقش نیروهای مردمی برای اطفاء حریق بسیار چشمگیر است که جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: منابع طبیعی ضمن انجام تکلیف خود دست عزیزان همیار و همراه طبیعت را می‌فشارد و از هیچ کوششی در جهت پیشگیری، مقابله و اطفاء به موقع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع چشم پوشی نمی‌کند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۵ درصد عامل اصلی این آتش سوزی‌ها ناشی از خطاهای انسانی است، خاطرنشان کرد: باوجود هشدارهای مکرر مسئولان در خصوص حفظ نکات بهداشتی و کاهش تردد در محافل عمومی و تفرجگاه‌ها، متاسفانه بی توجهی عده‌ای ناآگاه موجبات گسترش بیماری و ورود استان به مرحله هشدار را فراهم کرده است.
حکمتیان اصل گفت: ادامه این بی احتیاطی نه تنها گسترش و شیوع بیماری کرونا را به همراه خواهد داشت بلکه زمینه ساز خطرات احتمالی برای طبیعتی است که با گرم شدن هوا مواد آتش زا در آن به وفور یافت می‌شود.
وی افزود: برای حفظ سلامتی خود، خانواده و طبیعتی که سرمایه ملی است این روزها در خانه بمانید و اگر هم به طبیعت وارد شدید از بی مهری در حق آن خودداری کرده و با روشن کردن آتش عامل این خیانت بزرگ در حق جنگل‌ها نباشید تا حریقی در آن‌ها حادث نشود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان با شماره تماس رایگان امداد جنگل به شماره ۱۵۰۴ مراتب را اطلاع دهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha