• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99073022768
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد:

تأکید بر تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه‌ها و تربیت جوان مؤمن انقلابی پای کار

تأکید بر تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه‌ها و تربیت جوان مؤمن انقلابی پای کار

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه‌ها و تربیت جوان مومن انقلابی پای کار تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در نشست صمیمی هئیت رئیسه دانشگاه لرستان بر نقش مهم دانشگاه‌ها در تربیت جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه تأکید کرد.

وی تصریح کرد: رسالت دانشگاه، تعلیم و تربیت اسلامی است و تعهد همراه تخصص هر دو با هم در دانشگاه‌ها ملاک عمل است تا دانشگاه‌ها بتوانند هرچه اثرگذارتر در رفع مشکلات و چالش‌های جامعه، نقش آفرین باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، همواره، نظام سلطه و استعمارگران جهان برای حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موانعی ایجاد کرده‌اند اما مهم این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توانسته است به مرحله اقتدار فعلی در جهان برسد و شاخص‌های مختلف این اقتدار بایستی تقویت شوند و نقش دانشگاه‌ها در ارتقای شاخص‌های پیشرفت علمی کشور، یک نقش بسیار مهم است.

شاهرخی اضافه کرد: ایران اسلامی، دارای ظرفیت‌های بسیار فراوان در جنبه‌های گوناگون از جمله نیروی انسانی کارآمد، منابع خدادادی و سابقه تمدنی طولانی است و این مزیت‌ها، می‌طلبد که نقش دانشگاه‌ها در رشد و پیشرفت علمی کشور، هرچه بیشتر، گسترش یابد.

وی بیان کرد: نقش دانشگاه یک نقش بسیار مهم در ترویج ارزش‌های اسلامی، اخلاقی، انسانی و علمی در جامعه است و دانشگاه‌ها باید در زمینه ارائه راهکارهای علمی برای رفع مشکلات جامعه، پیشتاز و پیشگام باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر تقویت ارتباط بین دانشگاه و بخش‌های مختلف جامعه، افزود: در استان محلات مختلف حاشیه‌نشین وجود دارد که درگیر آسیب‌های اجتماعی مختلف هستند و در این زمینه، نظام دانشگاهی استان، بایستی راهکارهای کاربردی علمی برای کاهش این‌گونه آسیب‌ها ارائه دهد و سازمان‌ها و نهادهای مسئول نیز از این راهکارها برای رفع معضلات و مشکلات جامعه، استفاده کنند.   

گفتنی است در این نشست صمیمی، هر کدام از اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha