• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99080301191
  • خبرنگار : 50042

مراسم تشییع پیکر شهید «فرمان پوریعقوب» در رشت برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهید «فرمان پوریعقوب» در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان مراسم تشییع و وداع با شهید «فرمان پوریعقوب» از شهدای تازه تفحص شده گیلانی، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین خانواده شهید در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار و پیکر این شهید گرانقدر جهت خاکسپاری به شهرستان تالش منتقل شد.

امیر دریادار دوم مهدی شعبان‌زاده امروز در مراسم تشییع و وداع با شهید «فرمان پوریعقوب» که در جوار شهید گمنام مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: قوام و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای نظام از دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و در حال حاضر است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت افزود: شهدای انقلاب اسلامی با نثار خون خود و ایثار جانشان نظام مقدس جمهوری اسلامی را تثبیت کردند. با مطالعه عملیات دفاع مقدس و تحلیل آن در میابیم که با وجود نابرابری ایران با نظام سلطه‌ای که تصمیم به از بین بردن این نهال مقدس داشتند، آنچه که باعث پیروزی شد ادامه خط سرخ حضرت اباعبدالله(ع) و مکتب شهادت بود.

وی گفت: حضرت امام حسین(ع) با ترسیم خط سرخ شهادت و مکتبی که انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هم بر مبنای آن شکل گرفت و همچنین ایمان راسخ رزمندگان اسلام، این نابرابری را به توازن و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل کردند.  

در ادامه حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی، امام جمعه کوچصفهان اظهار کرد: شهدا عندهم یرزقون هستند و روزی خود را از خدا می‌گیرند؛ رمز موفقیت شهدا گزینش آگاهانه، بصیرت و بینش بود. 

وی با اشاره به شهادت شهید امر به معروف که اخیرا به شهادت رسید، افزود: شهدا مسیر کمال را انتخاب کردند که همین امر عقبای خیر را برای آنها رقم زد، سبک زندگی درست را شهدا برگزیدند و لذا اگر می‌خواهیم مسیر درست را انتخاب کنیم قطعا شهدا الگوی بهتری هستند.

گفتنی است؛ شهید «فرمان پوریعقوب» متولد ۷ خرداد ۱۳۴۴ در شهرستان تالش است، وی از سربازان لشکر ۲۱ حمزه نیروی زمینی ارتش در تاریخ ۲۳ بهمن ۶۴ در شهر آبادان به فیض درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از ۳۵ سال از شهادت در مناطق عملیاتی شناسایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha