• یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99080401655
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

عزاداری محتوایی؛ والاتر از زیارت ظاهری

عزاداری محتوایی؛ والاتر از زیارت ظاهری

ایسنا/خراسان جنوبی یک مشاور و کارشناس مذهبی گفت: اکنون و در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) که مانند بسیاری از سال‌های دیگر نمی‌توانیم به صورت دسته جمعی عزاداری کنیم، لازم است با دیدن فیلم‌هایی از زندگی آن حضرت و خواندن زیارت و حتی تولید محتوا در فضای مجازی حتی در حد یک جمله از آن امام معصوم به نشر معارف زندگی آن حضرت کمک کنیم.

حجت‌الاسلام قاسم فلسفی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عزاداری امسال برای ائمه در شرایط شیوع کرونا باعث شد تا عزاداری در حیطه محتوایی که سال‌ها بود فراموش شده بود را دوباره احیا کنیم.

وی افزود: بسیاری از افراد در خانه و دور از عزاداری‌های محله‌ای ماه محرم و صفر مشغول دیدن فیلمی در این باره، خواندن کتاب‌هایی در مورد زندگی ائمه(ع) و یا تولید محتوایی در فضای مجازی شدند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: شرایط ویژه امسال باعث شد به دنبال ارتقای محتوایی ماه محرم و صفر شویم و این یعنی اینکه پس از ۱۴۰۰ سال هنوز به این قیام پربارتر از همیشه پرداخته شده است.

فلسفی ادامه داد: رسانه‌ها در این مدت عزاداری برای تولید محتوا بسیار تلاش کردند و کرونا باعث شد جنبه‌های مغفول مانده عزاداری بیشتر هویدا و آشکار شود.

وی افزود: اکنون و در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) که مانند بسیاری از سال‌های دیگر نمی‌توانیم به صورت دسته جمعی عزاداری کنیم، لازم است با دیدن فیلم‌هایی از زندگی آن حضرت و خواندن زیارت و حتی تولید محتوا در فضای مجازی حتی در حد یک جمله از آن امام معصوم به نشر معارف زندگی آن حضرت کمک کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: زیارت تنها نباید در ظاهر باشد بلکه هنگامی که به عمق زندگی آن حضرت نگاه کنیم، گویی در روز شهادت حرم ایشان را زیارت کرده‌ایم.

فلسفی تصریح کرد: وقتی جوانی با تمام عشق و وجود در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی عکسی از حرم، برشی از زندگی امام معصوم(ع) و یا سخنی از آن حضرت را منتشر می‌کند، یعنی به معنای واقعی عزاداری کرده است.

وی یادآور شد: امروز، روزی است که خواندن زیارتنامه این امام همام و فرزندشان توصیه شده است، با شهادت امام حسن عسکری(ع) امامت منجی عالم بشریت آغاز شد، امامی که فرجش پایان تمام رنج‌های بشر و بی عدالتی‌هاست، چه خوب است در این روز به یاد کارهایی باشیم و کارهایی انجام دهیم که امام زمان(عج) از دیدنش شاد می‌شوند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: عزاداری در این‌ سال‌ها ما را شاید از بسیاری از جنبه‌های مهم عزاداری دور کرده بود که اکنون کرونا در سایه وحدت و شفقت ما را وادار کرد به این حوزه‌ها بیشتر توجه کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha