• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99080502037
  • منبع : نمایندگی قزوین

اعمال محدودیت برخی مشاغل در قزوین

اعمال محدودیت برخی مشاغل در قزوین

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با بیان اینکه در موضوع مدیریت کرونا ۲ اقدام محدودیت و ممنوعیت تعریف شده است، گفت: ممنوعیت فعالیت‌ها فقط مشمول ۴۳ شهرستان بحرانی است لذا استان قزوین ممنوعیت شامل فعالیت‌های چهار گروه کسب و کار نمی‌شود و فعلاً فقط اعمال محدودیت صورت می‌گیرد.

منوچهر حبیبی اظهار کرد: در ارزیابی‌های وزارت بهداشت ۴۳ شهر به عنوان شهرهای بحرانی کرونایی معرفی شده‌اند که این شهرها مشمول ممنوعیت در گروه‌های چهارگانه کسب‌وکارها و فعالیت‌ها شدند. هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان قزوین در ردیف ۴۳ شهرستان بحرانی اعلامی از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در موضوع مدیریت کرونا ۲ اقدام محدودیت و ممنوعیت تعریف شده است؛ ممنوعیت فعالیت‌ها فقط مشمول ۴۳ شهرستان بحرانی است لذا استان قزوین مشمول ممنوعیت فعالیت‌های چهار گروه کسب‌وکار و فعالیت‌ها نمی‌شود و فعلاً فقط اعمال محدودیت صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: فعالیت‌ها و کسب‌وکارها به چهار گروه تقسیم‌بندی شده‌اند که عناوین آن‌ها در جداول چهارگانه مشخص و معرفی شده است. در استان قزوین در فعالیت‌ها و کسب‌وکارها برای ردیف ۳ و ۴ محدودیت‌هایی اعمال شده که در سطح استان مصوب و ابلاغ شده است.

وی در خصوص محدودیت‌های قزوین افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌بایست ۵۰ درصد کارکنان خود را در طول روز به‌صورت نوبتی کاهش دهند البته این روند نباید هیچ‌گونه خلل و کوتاهی در رسیدگی به امور مردم و ارباب رجوع ایجاد کند و خدمات می‌بایست به‌مانند روال عادی و قبل ارائه شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی ادامه داد: کلیه دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز آموزشی، آموزشگاه‌های زبان و فنی و حرفه‌ای کماکان به‌صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود و هیچ‌گونه تجمع، مراسم فرهنگی و مذهبی و همایشی برگزار نخواهد شد. برگزاری هرگونه مراسم ترحیم به‌صورت عمومی در مساجد و آرامستان‌ها ممنوع است و در این راستا چاپخانه‌ها از هرگونه چاپ منع شده‌اند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای قزوین یادآور شد: تالارهای پذیرایی فقط با ۳۰ درصد ظرفیت و آن هم با مراعات اصول بهداشتی می‌توانند خدمات خود را ارائه دهند. رستوران‌ها و فست فودها هم فقط به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha