• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99080704341
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:

کرونا به گردشگری آذربایجان غربی بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد

کرونا به گردشگری آذربایجان غربی بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: کرونا ۱۱۲۴ میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی استان خسارت وارد کرده است.

جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدها و اماکن اقامتی، هتل‌ها تعطیل شده و سرمایه گذاری در این حوزه دچار مشکل شده است، افزود: از این میزان ۵۳۸ میلیارد ریال خسارت مربوط به حوزه گردشگری، ۵۰۰ میلیارد ریال حوزه سرمایه گذاری و مابقی مربوط به حوزه‌های صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: این میزان خسارت از اوایل شیوعکرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل‌دارها، آژانس‌های مسافرتی، واحدهای بوم‌گردی، مؤسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت دارند وارد شده است.

جباری از تعدیل ۵۷۹ نیرو در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: سال گذشته، میانگین اشغال هتل‌های استان ۶۰ درصد بود ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: کرونا هر چند موجب تعطیل شدن سفرها شده است اما یک تلنگر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در بستر فضای مجازی بود و برای همین منظور در سال جاری جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان اغلب به صورت مجازی به علاقه‌مندان معرفی شد و در دوران پساکرونا نیز توجه به این فضا همچنان اهمیت خواهد داشت.

جباری با اشاره به اعطای تسهیلات کرونایی به بخش‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، گفت: توسعه گردشگری در استان نیازمند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه است و در این راستا این اداره‌کل هرگونه حمایتی که لازم باشد از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha