• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081207904
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرد:

افزایش آمار فوت ناشی از حوادث کار در شش ماهه اول امسال

افزایش آمار فوت ناشی از حوادث کار در شش ماهه اول امسال

ایسنا/اصفهان مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اعلام اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۴۸ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفتند، گفت: بیشترین علل فوت در حوادث کار طی این مدت به دلیل سقوط از بلندی و برخورد جسم سخت بوده است.

علی سلیمان پور، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۴۸ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفتند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۴ نفر (همگی مرد) بود افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین علل فوت در حوادث کار در استان طی این مدت به دلیل سقوط از بلندی و برخورد جسم سخت بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان، مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در این مدت آمار مصدومان ناشی از حوادث کار با ۱۲۳۰ مورد (۵۵ زن و  ۱۱۷۵ مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۶۸ مورد (۹۳ زن و  ۱۱۷۵ مرد) بود، ۳ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه از کاهش آمار مراجعین به دلیل نزاع در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در شش ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۹۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافته است.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی، ۳۵ درصد از حجم مراجعان معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان را تشکیل می دهند.

به گفته وی، از کل مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان طی این مدت ۷ هزار  و ۶۶۸ نفر زن و  ۱۴ هزار و ۴۲۵ نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی رتبه چهارم را در نزاع دارد، یادآور شد: در مدت مشابه سال قبل، ۲۴ هزار و۸۳۰ نفر به دلیل نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۸ هزار  و ۶۰۹ نفر زن و  ۱۶ هزار و ۲۲۱ نفر مرد بودند.

سلیمان پور همچنین از کاهش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با قرص برنج در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج، ۵ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰ نفر بود کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از کل تلفات قرص برنج در سال جاری ۴ نفر مرد و ۱ نفر زن بودند، درحالی که در سال گذشته یک زن و ۹ مرد بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha