• سه‌شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99081308447
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور و آزاد آذربایجان غربی:

وحدت مهمترین عامل ایستادگی در برابر دشمنان است

وحدت مهمترین عامل ایستادگی در برابر دشمنان است

ایسنا/آذربایجان غربی مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور و آزاد آذربایجان غربی گفت: هفته وحدت، فرصتی است تا اهمیت همبستگی، اتحاد و نزدیک شدن مشخص شود.

حجت الاسلام سجاد بیگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصتی مناسبت و ارزشمند برای هم‌‎زبانی و همدلی امت مسلمان در سطح جهان است، اظهار کرد: برای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان ، وحدت مهمترین عامل موفقیت به حساب آمده و هر گونه کوتاهی در این راه سبب دوری از اهداف و آرمان‌های بلند اسلام خواهد بود.

وی اضافه کرد: دشمنانی همچون آمریکا، صهیونیسم، برخی کشورهای اروپایی سلطه‌گر و حتی تعدادی از کشورهای مرتجع منطقه روشی غیر از خواسته قرآن و پیامبر اسلام را در مقابل سلطه دنیای استعماری برگزیده اند. از این‌رو، وحدت روشی است که ما را به امت واحده و قدرتمند مطلوب قرآن و اسلام تبدیل می‌کند و امکانات و ظرفیت‌های جهان اسلام را در برابر جبهه متفق و مشترک دشمنان اسلام که با هزاران ترفند و طراحی کمر به نابودی و تهی‌سازی اسلام از هویت واقعی خود بسته‌اند، فعال می‌سازد.
حجت الاسلام بیگی در ادامه به ریشه وحدت پرداخته و افزود: بحث وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی، بحثی نوظهور و ساخته‌ و پرداخته انقلاب اسلامی نیست و از دیرباز، علما و بزرگان دینی در پی تحقق وحدت اسلامی بوده‌اند و حتی این امر در سیره پیشوایان و ائمه معصومین هم مشهود است اما امروز با حاکمیت جمهوری اسلامی در این منطقه پراهمیت جهان و همچنین تأثیرات انقلاب اسلامی بر مردم منطقه و حتی جهان که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی است، دوست و دشمن را بیش‌ازپیش به این مقوله حساس کرده است.

وی عنوان کرد: بهتر است که گروه‌های اسلامی با دیدگاه‌های فکری متفاوت به یکدیگر در جهان اسلام، به ویژه در این زمانه پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد اهتمام سران دولت‌ها و به ویژه مؤثران و رهبران فکری و مذهبی کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور و آزاد استان ادامه داد: همه مسلمین امروز علاوه بر تکلیف دینی که در وحدت و انسجام اسلامی در قبال یکدیگر دارند، از منظر نیاز راهبردی هم اگر به ضرورت همگرایی و هماهنگی در برابر دشمنان مشترک به مقوله وحدت بنگرند، خواهند دید که چقدر به آن محتاج هستیم.

انتهای پیام