• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99081509855
  • خبرنگار : 50189

عامل شیوع کرونا از دیدگاه رییس اتاق اصناف کرمان

عامل شیوع کرونا از دیدگاه رییس اتاق اصناف کرمان

ایسنا/کرمان رییس اتاق اصناف کرمان با تاکید برآنکه اصناف باعث شیوع ویروس کرونا نیستند، تصریح کرد: عامل شیوع کرونا داروخانه‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های پزشکان هستند و اگر تعطیلی این واحدها هم همراه با اصناف دیده شود، نتیجه بهتری به دست می‌آید و امیدواریم در این زمینه کارشناسی و تصمیم بهتر اتخاذ گردد.

"یوسف جعفری" شامگاه ۱۵ آبان ماه در نشست مشترک وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی کرمان گفت: فروشگاه های زنجیره‌ای و افق کوروش برای استان‌ها ضرر زیادی را به همراه دارند و فعالیت آنها در استان ها به گونه ای است که این فروشگاه‌ها بدون نظارت اتاق اصناف استان ها کار می‌کنند زیرا پروانه آنها در تهران صادر می‌شود و شاهد این هستیم که برخی از قیمت‌های این فروشگاه ها بالاتر از قیمت بازار است.

رییس اتاق اصناف کرمان با بیان این مطلب که بنکداران در تهران اجناس را بدون فاکتور به بنکداران استانی می فروشند تصریح کرد: این عدم صدور فاکتور موجب بروز مشکلاتی عدیده ای گردیده و باعث شده است که نتوانیم قیمت اصلی کالا را رصد کنیم و در همین راستا خواستار این هستیم که بنکداران تهرانی فاکتور کالاها را برای بنکداران استانی صادر کنند.

وی با اشاره به طرح انتقال صنوف آلاینده کرمان به شهرک صنعتی در زمان استانداری رزم‌حسینی در کرمان عنوان کرد: هنوز این طرح محقق نشده است و درخواست داریم، زمین مناسب در شهرک صنعتی برای صنوف آلاینده در نظر گرفته شود.

جعفری همچنین از محدودیت‌هایی برای جامعه اصناف استان کرمان به علت شیوع ویروس کرونا در موج سوم این بیماری در کشور و استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه از شیوع ویروس کرونا اصناف ما آسیب زیادی دیده‌اند و کمکی هم به آنها نشده است و در این موج سوم نیز دوباره دو هفته تعطیلی برای اصناف کرمان در نظر گرفته شد که با استاندار کرمان مذاکراتی داشتیم و مقرر شد اصناف گروه دوم تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه فعال باشند و بعد از این ساعت تعطیل شوند که ۷۰ درصد واحدهای صنفی کرمان این پروتکل ها را رعایت کرده‌اند.

رییس اتاق اصناف کرمان با تاکید برآنکه اصناف باعث شیوع ویروس کرونا نیستند، تصریح کرد: عامل شیوع کرونا داروخانه‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های پزشکان هستند و اگر تعطیلی این واحدها هم همراه با اصناف دیده شود، نتیجه بهتری به دست می‌آید و امیدواریم در این زمینه کارشناسی و تصمیم بهتر اتخاذ گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha