• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081710344
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول مطرح کرد:

لزوم استفاده از فضای مجازی در یادآوری اثرات اردوهای راهیان نور

لزوم استفاده از فضای مجازی در یادآوری اثرات اردوهای راهیان نور

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، گفت: با توجه به شرایط موجود و عدم حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی در سالجاری، می‌توان تدابیری اندیشید و از ظرفیت فضای مجازی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و یادآوری اثرات مثبت اردوهای راهیان نور نهایت استفاده را برد.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اردوهای راهیان نور و شرایط پیش آمده در کشور، اظهار کرد: این اردوها احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

 وی اردوهای راهیان نور را یکی از عوامل ایجاد ارتباط عمیق بین نسل جوان امروز با رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در راستای استمرار نظام اسلامی باید آرمان‌های نسل انقلاب و دفاع مقدس مانند ایثار و از خود گذشتگی را به نسل‌های حاضر منتقل کرد که جوانان با ورود به سرزمین نور، این‌گونه آرمان‌ها را به خوبی لمس می‌کنند.

رشیدی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است»، افزود: معظم له در یکی‌از سخنرانی‌های خود نیز فرمودند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگ است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارند و اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب فراموشی و تحریف است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با توجه شرایط موجود و عدم حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی در سالجاری، می‌توان تدابیری اندیشید و از ظرفیت فضای مجازی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و یادآوری اثرات مثبت اردوهای راهیان نور نهایت استفاده را برد.

وی بیان کرد: هر ساله مسافران کربلاهای ایران دلنوشته‌ها و خاطرات  جذابی از مسافرت به  این سرزمین مقدس، می‌نوشتند که  انتشار آن دست‌نوشته‌ها، یادداشت‌ها و همچنین دلنوشته‌های کسانی که امسال قصد سفر به مناطق عملیاتی را داشته‌اند ولی شیوع بیماری کرونا این فرصت  طلایی را از آنها گرفته است در فضای مجازی  نقش مهمی در جلوگیری از به فراموشی سپردن اردوهای راهیان نور دارد.

رشیدی با اشاره به ماندگاری تأثیر فیلم، عکس، کلیپ و مستندات کوتاه در اذهان، عنوان کرد:  استفاده از زبان هنر در بستر فضای مجازی یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، بیان کرد: روحیه از خود گذشتگی و جهادی خادمان راهیان نور باعث شده است که این سرمایه‌های عظیم انسانی  در قالب گروههای جهادی برای مبارزه با بیماری کرونا فعال شوند و  گام‌های موثر و امید آفرینی در کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا بردارند.

انتهای ‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha