• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99081811604
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم علت‌یابی تصادفات در نقاط پرحادثه

لزوم علت‌یابی تصادفات در نقاط پرحادثه

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: باید علت افزایش تصادف در شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده بررسی و راهکارهای کاهش سوانح ارائه شود.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۱۸ آبان‌ماه) در جلسه شورای راهبری تصادفات که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برای بهبود وضع ترافیک و کاهش آمار تصادفات لازم است دوربین‌های پایش تصویری سامان پیدا کنند و مسائل مطروحه در این جلسه به کارگروه‌های قانونی مربوطه ارجاع یابند تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

وی در مورد افزایش تصادفات فوتی در راه‌های ارتباطی شهرستان خدابنده، تصریح کرد: باید بازدید میدانی از مسیر تصادفات انجام شود و با توجه به اینکه در راه‌های روستایی سوانح بیشتری رخ داده است، باید طرحی برای کاهش حوادث در راه‌های پرتصادف ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آمار تصادفات وضعیت بدی در شهرستان ماه‌نشان را نشان می‌دهد، عنوان کرد: باید علت سه برابر شدن تصادفات در این منطقه بررسی و برای رفع آن اقدام شود و فرمانداران باید در شهرستان‌ها کمیته فرعی ایمنی و ترافیک تشکیل و گزارش فعالیت‌های انجام شده را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه باید نقاط حادثه‌خیز شهری به شهرداران ابلاغ شود و شهرداران مکلف‌اند به آن‌ها رسیدگی کنند، ادامه داد: معضل دیگر در شهرها به ایجاد سد معبر مربوط است و فرمانداران باید موضوع سد معبر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سامان‌دهی کنند و این ساماندهی به معنی قطع روزی مردم نیست.

حقیقی، اقدام برخی مغازه‌داران در تجاوز به حریم پیاده‌روها را نادرست خواند و گفت: در اولین مرحله باید به آن‌ها اخطار داده شود تا نسبت به عقب‌نشینی اقدام کنند و کسانی هم که مقابل مغازه در خیابان با قرار دادن صندلی یا تابلوهای تبلیغاتی در عبور و مرور خودروها اختلال ایجاد می‌کنند، یک رفتار ناهنجار اجتماعی به نمایش گذاشتند که باید با آن‌ها برخورد شود.

وی به مصوبات جلسات گذشته این شورا در خصوص بهسازی و ایمن‌سازی آزادراه‌ها اشاره کرد و افزود: پیمانکاری که به تعهدات خود عمل نمی‌کند و به خاطر پول جان مردم را به خطر می‌اندازد باید مورد برخورد جدی قرار گیرد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید خود بهسازی این محور را انجام دهد.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تصمیم‌سازی به‌هنگام و تصمیم‌گیری پیشگیرانه در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید مکمل هم باشند تا گشایش در حل مشکلات حاصل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد شیب افزاینده تصادفات فوتی در چهار ماهه نخست امسال از مردادماه روند کاهشی به خود گرفته است و باید نصب تابلوهای ایست در مناطق پرحادثه، تقویت خطوط عابر پیاده و ایمن‌سازی معابر شهری و محورهای مواصلاتی به کاهش سوانح رانندگی کمک کرد.

مهرداد سلطانی به مخاطرات ناشی از سد معبرها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که خودروهای حمل بار با توقف ۲۴ ساعته در خیابان‌ها و فروش میوه عملا به یک صنف تبدیل شده‌اند و دیگر موانع مانند قرار دادن تابلوهای تبلیغاتی در خیابان سبب تغییر مسیر ناگهانی خودروها و بروز تصادف می‌شود.

فرماندار خدابنده نیز در این جلسه، علت عمده تصادفات در این شهرستان را خطای انسانی و غیراستاندارد بودن راه‌های مواصلاتی عنوان کرد و افزود: در این شهرستان ۱۲۸۶ کیلومتر راه داریم که نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است و به دلیل غیراستاندارد بودن احتمال تصادفات را افزایش می‌دهد.

ایوب بیگدلی ادامه داد: نبود پاسگاه پلیس‌راه در محور قیدار به همدان و قیدار به بیجار نیز می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد. همچنین در این مسیر پایگاه هلال‌احمر نیز نداریم. محور قیدار به حصار به طول ۵ کیلومتر نیز از نقاط پرحادثه در این شهرستان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha