• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99081811780
  • خبرنگار : 50037

سرماخوردگی را «کرونا» فرض کنید؛

طغیان کرونا با مصرف «آنتی‌‎بیوتیک»

طغیان کرونا با مصرف «آنتی‌‎بیوتیک»

ایسنا/همدان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد گفت: بیماران مشکوک به کرونا حتماً به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و از رفتن به مطب پزشکان در راستای سلامتی خود جلوگیری کنند.

دکتر ایرج صالحی یکشنبه ۱۸ آبان ماه در ستاد مدیریت پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: افراد بیمار باید هر گونه سرماخوردگی را به عنوان کرونا بدانند و از رفتن به مطب پزشکان خودداری کنند چراکه برخی پزشکان به تصور و تشخیص سرماخوردگی اقدام به دادن آنتی بیوتیک به بیمار می کنند و این امر در صورت کرونا بودن موجب طغیان بدن بیمار کرونایی می شود.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران کرونایی به نزد پزشکان مطب ها می روند و پس از مصرف آنتی بیوتیک و حاد شدن وضعیت بیماری خود به ما مراجعه می کنند، تصریح کرد: علت بسیاری از مرگ های بیماران کرونایی نیز این امر بوده که بیماران دیر به مراکز ۱۶ ساعته برای تشخیص بیماری خود مراجعه کرده اند و در این پروسه به پزشکان مطب ها مراجعه داشته اند و با مصرف آنتی بیوتیک به گمان سرماخوردگی بدن آنها دچار طغیان شده است.

صالحی افزود: پزشکان مطب ها باید هر سرماخوردگی را به عنوان کرونا بدانند و بیماران را به مراکز ۱۶ ساعته راهنمایی و هدایت کنند و مهمتر از همه از دادن آنتی بیوتیک به افراد تا تشخیص قطعی خودداری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زنجیره انتقال کرونا به دورهمی های خانوادگی و گردهمایی های مختلف در قالب جشن، عروسی، ختم و ... مرتبط است، خاطرنشان کرد: غربالگری سوم کرونا در شهرستان اسدآباد در ۱۰ آبان ماه به پایان رسیده و از هفته آینده غربالگری چهارم در شهرستان آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورت بروز علائم با سامانه ۴۰۳۰  تماس بگیرند، خاطرنشان کرد: مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کرونا فقط از طریق سامانه ۴۰۳۰ نیست و افراد به صورت مستقیم نیز می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و توسط پزشک ویزیت شده و خدمات دریافت کنند.

حمزه عبدکوند با اشاره به بحرانی شدن وضعیت شیوع کرونای این شهرستان گفت: برای کنترل وضعیت و بازگرداندن شرایط به قبل نیاز به تدابیر جدی بوده که در همین راستا محدودیت های ۱۰ روزه برای گروه های شغلی ۲، ۳، ۴ شهرستان از چند روز پیش  اعمال و اجرای آن آغاز شده است.

فعال تر شدن مراکز ۱۶ ساعته شهرستان از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار اسدآباد به آن تأکید و اظهار کرد: غربالگری ها باید توسط دانشکده با جدیت هر چه بیشتری برای کنترل شرایط انجام گیرد و خانه بهداشت و بهورزان روستاها نیز بیش از گذشته فعال شوند و غربالگری روستاها نیز پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha