• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081811808
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونا در اردستان

محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونا در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از اجرای محدودیت های جدید کرونایی در شهرستان به مدت یک هفته خبر داد.

حسن ذبیحی، امروز (یکشنبه-۱۸ آبان ماه) در کارگروه ستاد شهرستانی کرونا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت سیاه و شیوع بیماری کرونا در شهرستان اردستان، محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته اجرا می‌شود که مدت این محدودیت‌ها قابل تمدید است. این محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا در شهرستان اردستان صعودی است و در یک هفته گذشته ۳۸ بستری در بیمارستان داشتیم و امروز نیز تأکید داریم که حتماً باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها جدی گرفته شود، افزود: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر مشاهده می‌شود و با تصمیمی که ستاد کرونا شهرستان گرفت تمام مشاغل و صنوف شهرستان به جز مشاغل گروه یک به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه در شهرستان کوچکی مانند اردستان سه دلیل عمده برای شیوع کرونا وجود دارد، تصریح کرد: افرادی که پزشک آن‌ها را به قرنطینه خانگی موظف می‌کند، ولی متأسفانه آن‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند و در جامعه در حال تردد هستند. همچنین یکی از علل اصلی شیوع کرونا در اردستان خاکسپاری فوت شدگان کرونایی است که در حال حاضر قبرستان‌های شهرستان یک تهدید و آسیب جدی برای شیوع ویروس کرونا شده است.

ذبیحی با بیان اینکه شبکه بهداشت تأکید دارد که مراسم درگذشتگان بسیار محدود و بدون تجمع برگزار شود، گفت: متأسفانه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در انتشار ندادن اطلاعیه‌های درگذشتگان همکاری ندارند که امروز ستاد کرونا شهرستان این افراد را موظف به نشر دادن اطلاعیه‌های فوت شدگان می‌کند که در صورت همکاری نکردن با این افراد برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی که با شهرداری‌ها و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شده بازارهای روز، نماز جماعت در مساجد، نماز جمعه و آرامستان‌ها از امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، گفت: خواسته شبکه بهداشت و درمان این است که تدریس مدارس کاملاً مجازی و غیرحضوری باشد، ولی آموزش و پرورش تابع اداره کل استان خود هستند. تمام تلاش کادر بهداشت و درمان بر این است که میزان مبتلای افراد به کرونا را کاهش دهد، ولی برای این کار نیازمند همکاری همه اقشار و دستگاه‌ها هستیم.

عادی شدن کرونا در بین مردم نگران کننده است

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان با بیان اینکه عادی شدن شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه از نگاه مردم، به یکی از نگرانی‌های اصلی ما و کارشناسان بهداشت تبدیل شده است گفت: در موضوع بازرسی‌های اصناف شهرستان اتفاق محسوسی را مشاهده نمی‌کنیم و برخوردهایی که شده تأثیری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته است. محل فروشگاه و مغازه باید ضدعفونی روزانه شود و اصول بهداشتی در آن اجرایی شود، علاوه بر آن خود مشتری و متصدی واحد صنفی نیز باید سالم و عاری از هرگونه بیماری باشند.

علیرضا فرح بخش در خصوص کم بودن تبلیغات محیطی مرتبط با کرونا در شهرستان اردستان گفت: در مدت شیوع کرونا شهرداری‌های شهرستان به عنوان یک نهاد متولی در زمینه آگاهی بخشی به شهروندان در زمینه تبلیغات و آگاهی بخشی محیطی مرتبط با کرونا ضعیف عمل کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی بازارهای روز شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی تا اطلاع ثانوی از ورود افراد و کسبه غیربومی جلوگیری کند. همچنین پس از محدودیت بازار روز، باید فاصله‌گذاری اجتماعی در بازار روز نیز برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha