• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081811949
  • خبرنگار : 50071

سرپرست اداره ارتباطات شهرداری مشهد:

کودکان کار را دیدید، با 137 تماس بگیرید

کودکان کار را دیدید، با 137 تماس بگیرید

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره ارتباطات شهرداری مشهد از شهروندان خواست در راستای اجرای طرح سایه بان مهر با دیدن کودکان کار در نقاط مختلف شهر، با 137 تماس بگیرند.

احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر افزود: یکی از درخواست‌های پرتکرار شهروندان در تماس با 137، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی از جمله تکدی‌گری، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار بوده است که این مهم با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش مشکلات اقتصادی خانواده ها به خصوص در مناطق پیرامونی، افزایش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: تنها در 7 ماهه نخست سال جاری، 4810 شهروند با 137 ارتباط برقرار کرده و درخواست برنامه‌ریزی مدیریت شهری در حوزه کودکان کار، کارتن خواب‌ها و متکدیان را داشته‌اند.

رمضانی فرخد با اشاره به اینکه پرداختن به این معضل، هماهنگی بین دستگاهی را می‌طلبد، ادامه داد: در همین راستا و انعکاس درخواست های شهروندان به مدیران شهری در حوزه سازمان اجتماعی فرهنگی، برنامه‌ریزی لازم، بیشتر از وظایف قانونی شهرداری، برای ساماندهی کودکان کار در قالب طرح «سایه بان مهر» آغاز شده است که دستگاه های دیگر از جمله دادگستری و بهزیستی نیز در آن مشارکت دارند.

وی گفت: در این طرح، مشارکت شهروندان، حرف اول را می‌زند زیرا شهروندان با دیدن کودکان کار در نقاط مختلف شهر، می‌توانند با 137 تماس بگیرند که در مرحله بعد، با اعلام کارشناسان این مرکز، اکیپ‌های ویژه سایه‌بان‌مهر، به محل اعزام شده و کودکان کار را با انتقال به مرکز پایش موقت، به خانواده‌ها تحویل می‌دهند و در صورت نداشتن سرپرست، تحویل بهزیستی می‌شوند.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد عنوان کرد: توانمندسازی خانواده کودکان کار نیازمند نیز در حال پیگیری است تا اینگونه خانواده‌ها به علت عدم بضاعت مالی، مجبور نباشند کودکانشان را برای کار به خیابان‌ها بفرستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رمضانی فرخد افزود: از همه شهروندان تقاضا داریم با دیدن کودکان کار، به جای کمک‌های نقدی به آنها و یا نگاه مجرمانه، بلافاصله از طریق درگاه‌های ده‌گانه با مرکز 137 ارتباط برقرار کنند تا نسبت به حل این معضل اقدام شده و سوء استفاده برخی افراد از کودکان کار پایان یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha