• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081912686
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان:

کشاورزان اصفهان خواهان اجرای مصوبات شورای عالی برای زاینده‌رود هستند

کشاورزان اصفهان خواهان اجرای مصوبات شورای عالی برای زاینده‌رود هستند

ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: کشاورزان اصفهان امروز خواهان اجرای تمام این مصوبات شورای عالی آب، مصوبه ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود و اجرای قانون توزیع عادلانه آب هستند.

حسین محمدرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص گردهمایی تعدادی از کشاورزان اصفهان در اعتراض به برداشت‌ از زاینده رود که امروز (دوشنبه- ۱۹ آبان ماه) در روستای وجاره برآن شمالی اصفهان صورت گرفت، اظهار کرد: این تجمع به دلیل اجرایی نشدن مصوبات ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود و مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده رود انجام شد.

وی گفت: در این تجمع کشاورزان اصفهان با رعایت پروتکل های اجتماعی به صورت آرام حضور داشتند و سپس راهپیمایی به طول بیش از یک کیلومتر انجام شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ طرح بارگذاری بر حوضه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری اجرا و یا در حال اجراست، گفت: قرار بود برخی از این طرح‌ها بعد از احداث تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد اجرایی شود که متاسفانه بسیاری از این طرح ها پیش از آنکه این دو طرح اجرایی شده و به بهره برداری برسند، در حال برداشت از زاینده رود هستند.

وی در ادامه با ابراز این عقیده که از سوی دیگر متاسفانه استان بالادست دو روز پیش با تشکیل زنجیره انسانی به دنبال این است که دو طرح بهشت آباد و کوهرنگ به بهره برداری نرسد، تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از این طرح ها با مصوبات دهمین جلسه شورای عالی آب مربوط به مصوبه ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود، که هر گونه بارگذاری جدید بر زاینده رود پیش از به اتمام رسیدن طرح های آبرسانی به این حوضه ممنوع است، به نوعی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون طرح انتقال آب بن-بروجن بعد از این مصوبه در حال اجراست، تصریح کرد: کشاورزان اصفهان امروز خواهان اجرای تمام این مصوبات شورای عالی آب، مصوبه ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود و اجرای قانون توزیع عادلانه آب هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha