• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99082415735
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کلید خوردن طرح نان مهربانی؛ کمکی مومنانه از سوی آستان قدس رضوی

کلید خوردن طرح نان مهربانی؛ کمکی مومنانه از سوی آستان قدس رضوی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون سه مرحله کمک مومنانه از سوی آستان قدس رضوی در استان پیاده شده است، گفت: سومین مرحله کمک مومنانه از حدود یک ماه قبل و تحت عنوان طرح نان مهربانی در استان آغاز شده که هدف آن تامین نان شب نیازمندان است و البته شاهد رفع نیازهای بیشتر خواهیم بود.

پیام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از سال ۹۵ طرح خادمیاری در کشور و چهارمحال و بختیاری کلید خورد، اظهار کرد: تا پیش از این طرح، فردی که تمایل به ثبت‌نام برای خادمیاری داشت به سایت‌های معرفی‌شده توسط آستان قدس رضوی ارجاع داده می‌شد و با طی فرآیند اداری، شناخته شده و توان خود را برای این کار هزینه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه هرکدام از انسان‌ها استعدادهایی در راستای خدمت‌رسانی به مردم دارند، افزود: این توان متشکل از تخصص هر فرد، مسائل مالی و ارتباطات وی است، لازم نیست که آن توانایی‌ها صرفا در مشهد هزینه شود و در هر استان به نیت آقا علی بن موسی(ع) نیز می‌توان فعالیت انجام داد.

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به پاس زحمات خادمیاران رضوی فرصتی برای حضور در مشهد به عنوان خادم امام رضا (ع) نیز فراهم می‌شود و در قسمت‌های مختلف حرم می‌توانند خدمات مختلف را انجام دهند.

احمدی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ خادمیار رسمی در استان فعالیت دارند، گفت: این افراد کانون‌هایی را در محلات و شهرستان‌های مختلف تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۹ کانون تخصصی و قریب به ۴۰ کانون عمومی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: کانون‌های تخصصی را افرادی با تخصص‌های خاص مانند وکلا، پزشکان و ... تشکیل می‌دهند و هدف کانون‌های عمومی رفع محرومیت‌زدایی، سر زدن به سالمندان و دستگیری از مستمندان است.

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری به کمک‌های مومنانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون سه مرحله کمک مومنانه از سوی آستان قدس رضوی در استان پیاده شده است روند آستان قدس رضوی بدین صورت است که نصف هزینه‌ها را این آستان و مابقی را کمک خیران تامین می‌کند، مرحله نخست در روزهای ابتدایی سال رقم خورد که شامل اطعام کارکنان بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی در شهرهای شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان بود.

احمدی به توزیع بسته‌های مواد غذایی در ماه رمضان پرداخت و تصریح کرد: ۵۰۰۰ بسته‌ موادغذایی در میان نیازمندان استان توزیع  شد که برای این اقدام ۵۰۰ میلیون تومان از سوی آستان قدس رضوی و ۵۰۰ میلیون مابقی از سوی آستان قدس رضوی هزینه شد.

وی با بیان اینکه سومین مرحله کمک مومنانه از حدود یک ماه قبل و تحت عنوان طرح نان مهربانی در استان آغاز شده است، اظهار کرد: بسیاری از نیازمندان به نان شب خود محتاج هستند که در این طرح یک کارت عابربانک برای سرپرست خانوار آماده شده و تحویل آن خانواده داده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار تومان در هر کارت و برای هر خانواده واریز شده است، افزود: در سیستم بانکی برای آن کارت امکان برداشت ۵۰۰۰ تومان در روز تعریف شده است و تنها از طریق دستگاه پوز می‌توانند آن پول را برداشت کنند و اصلا مشخص نمی‌شود که آن کارت، کارت مددکاری بوده و بدین نحو کرامت انسانی افراد حفظ می‌شود.

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۵۰ خانوار در این طرح شناسایی شده‌اند و این خانواده‌ها می‌توانند روزی ۵۰۰۰ تومان نان خریداری کنند.

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با افزایش شناسایی خانوارها، خدمات بیشتری نیز برایشان ارائه می‌شود، یادآور شد: با توجه به اقلیم استان و بافت عشایری دسترسی به نانوایی برای بسیاری از خانواده‌های نیازمند وجود ندارد و یا احتیاج به آرد داشته، بنابراین این ایرادات و کم و کاستی‌های طرح باید مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha