• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99082416309
  • خبرنگار : 71573

لاله صدیق پیشنهاد کرد

معرفی «خرده عادت‌ها» برای مطالعه

معرفی «خرده عادت‌ها» برای مطالعه

قهرمان ملی اتومبیل‌رانی و استاد دانشگاه با معرفی و توصیه به خواندن کتاب «خرده عادت‌ها» گفت: این کتاب کمک می‌کند مشکلات زندگی به عادت‌های کوچک قابل حل تقسیم شوند و بتوانیم بر مشکلاتی که به نظر بزرگ می‌آیند چیره شویم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «لاله صدیق» قهرمان ملی اتومبیل‌رانی و استاد دانشگاه با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی»، گفت:  «خرده عادت‌ها» نوشته جیمز کبیر با ترجمه زهرا صادقی بیانگر این مطلب است که چگونه از طریق عادت‌های روزمره می‌توان به موفقیت‌های بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی دست یافت. این کتاب یادآور می‌شود که انسان در طول زندگی خود به عنوان یک بازیگر نقشی را ایفا می‌کند که این نقش می‌تواند خود او و عادت‌های روزمره‌اش را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین او این قدرت را دارد که پیام‌های نافذی را از سوی خود به اطرافیان و اعضای خانواده منتقل کند و در نتیجه باعث تغییر در نحوه زندگی و عادت‌های روزمره شود.

او افزود: در این کتاب به مثالی اشاره شده با این شرح که یک تیم ورزشی دوچرخه‌سواری در کشور انگلستان با وجود تلاش‌های بسیار و صرف هزینه‌های فراوان، دستاورد مثبت و قابل توجهی به دست نیاورده است. اما با ورود یک مربی جدید و تغییراتی که در ساختار آن‌ها به وجود می‌آورد، این تیم موفقیت‌های چشمگیری را رقم می‌زند. این مربی توانست عادت‌های نادرست افراد تیم را به خرده عادت‌ تقسیم کند و در ادامه روی بهبود رفتارها و خرده عادت‌های اعضای تیم و جایگزین کردن آن با سیستم رفتاری درست به موفقیت برسد.

این قهرمان ملی اتومبیل‌رانی در ادامه  گفت: مربی مورد مثال با در نظر گرفتن تغذیه مناسب برای افراد تیم، تنظیم خواب و استراحت آن‌ها، به‌روز کردن سیستم فنی دوچرخه‌ها و طراحی لباس برای اعضا تغییراتی به وجود می‌آورد که در نهایت موجب بازیابی انرژی و کسب نتایج مطلوب می‌شود.

صدیق افزود: دلیل معرفی کتاب «خرده عادت‌ها» هم این بود که بگویم با مطالعه این کتاب می‌توانیم تمام رفتارهای نادرست زندگی را به خرده عادت تقسیم کنیم و اگر مشکلاتی بزرگ به نظر می‌آید که از پس آن‌ها برنمی‌آییم، آن‌ها را به اجزای کوچکتری تبدیل کنیم تا بتوانیم بر آن‌ها غلبه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha