• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082718337
  • خبرنگار : 50167

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد

آغاز پرداخت غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه‌شدگان

آغاز پرداخت غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه‌شدگان

ایسنا/زنجان مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای بهینه‌سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعه حضوری با طرح ۳۰۷۰، کمک هزینه ازدواج به صورت غیرحضوری ثبت‌نام و پرداخت می‌شود.

مسعود علیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آغاز پرداخت کمک هزینه ازدواج غیرحضوری دوشنبه‌های دیجیتالی طرح ۳۰۷۰، اظهار کرد: طی اقدام نوین در راستای بهینه‌سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی و در راستای افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، فرآیند پرداخت کمک هزینه ازدواج غیرحضوری شد.

وی افزود: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های اخذ اطلاعات در خصوص ازدواج بیمه‌شدگان از سازمان ثبت‌احوال کشور، پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس بدون نیاز به اخذ درخواست و بررسی توسط واحدهای اجرایی و به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده است.

این مسئول تصریح کرد: شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و همه فرآیندهای مربوط به پرداخت کمک هرینه ازدواج، از طریق سامانه متمرکز تعهدات کوتاه‌مدت برای واجدان شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند در پایان هر ماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه شده به واحد اجرایی صورت می‌گیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه شده اعلام شده و به بیمهشدگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان، در رابطه با ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج از طریق سامانه خدمات غیرحضوری، ادامه ‌داد: امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی؛ https://eservices.tamin.ir برای بیمه‌شدگان فرآهم شده که این روش برای همه فرآیندهای اجرایی به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه شده انجام می‌شود.

علیاری در رابطه با بیمه‌شدگانی که پس از تکمیل اطلاعات باز هم پیامک دریافت کمک هزینه ازدواج را دریافت نکردند، اظهار کرد: بیمه‌شدگانی که علی‌رغم تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه خدمات غیرحضوری، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی مذکور از مسیر منوی بیمه‌شدگان، حمایت‌های کوتاه‌مدت، درخواست کمک هزینه ازدواج از علت دریافت نکردن کمک هزینه ازدواج مطلع شوند.

وی در رابطه با نحوه اعتراض برای دریافت کمک هزینه ازدواج، خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان در صورت داشتن اعتراض می‌توانند با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی افزودن تصاویر جدید نسبت به ارائه درخواست و پیگیری‌های مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha