• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99082718549
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس، استفاده از ظرفیت‌های محلات است

بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس، استفاده از ظرفیت‌های محلات است

ایسنا/اصفهان فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بدون شک بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا استفاده از ظرفیت‌های محلات اعم از مساجد، پایگاه‌های بسیج و خانه‌های بهداشت است.

سردار مجتبی فدا، امروز (سه شنبه-۲۷ آبان) در حاشیه سفر وزیر بهداشت به اصفهان، اظهار کرد: پیگیری و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت های مردمی، حضور در ستاد کرونا، پای کار آوردن مسئولان، تنظیم فعالیت ها و سوق فعالیت های بسیج به سمت خانه های بهداشت و مقابله با کرونا و هماهنگی با علوم پزشکی از جمله فعالیت های سپاه برای مقابله با کرونا بوده است. همچنین برپایی ایستگاه های سلامت و کمک در جهت آموزش های عمومی و به کارگیری ظرفیت مراکز درمانی از جمله بیمارستان صدوقی، ضدعفونی کردن مراکز، اشراف اطلاعاتی در شرایط اولیه به واسطه کمبود ماسک و فعال کردن گشت های اطلاعاتی برای مقابله با قاچاق و احتکار از دیگر فعالیت ها و اقدامات سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه تنها استانی بودیم که به همت بسیج طلاب هیچ جسدی بدون تشریفات شرعی دفن نشد، گفت: کارکنان نیروهای مسلح ممکن است مبتلا به کرونا داشته باشند، ولی تا الان یک فوتی هم نداشته ایم. همچنین بهترین استان در کمک های مومنانه هستیم، به طوری که  ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که حتی بخش اعظمی از مردم محروم حتی در مناطق پشت کوه از این کمک ها بهره مند شدند. اعطای وام ۵ میلیونی به اصناف آسیب دیده، توزیع غذای گرم، توزیع ۱۷۰۰ تبلت رایگان بین دانش آموزان محروم و ایجاد ۲۰۰ پایگاه تولید ماسک در استان از دیگر خدمات سپاه پاسداران بوده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، ادامه داد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مردمی کردن خدمات، برای به کارگیری ظرفیت های مردمی قرارگاه استانی، شهرستانی و محله محور را فعال کردیم که بدون شک بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس استفاده از ظرفیت های محلات اعم از مساجد و پایگاه بسیج و خانه های بهداشت و ...  است. اگر همه این ظرفیت ها  کنار هم قرار گیرد و این کار در محلات دنبال شود بر بسیاری از مشکلات این بیماری فائق می آییم. هدف برانگیختگی عمومی در سطح استان است که هماهنگی های مختلف انجام دادیم و تیم های آموزش‌ همگانی راه اندازی کردیم.

فدا افزود: تیم های رصد و نظارت عمومی و تیم های تذکر لسانی اقناعی راه اندازی می کنیم و گروه های جهادی محلات را در راستای همین ماموریت ها فعال خواهند شد، در عین حال که ائمه جمعه و جماعت را پای کار آورده و این سیاست گذرا نیست.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان با تاکید براینکه قرارگاه حافظان سلامت مجری دستورات ستاد کرونا است، گفت: برنامه های آموزش و توانمندسازی تهیه شده و توجیه نیروها نیز انجام شده و تمام اقدامات همسو اجرا خواهد شد. در هفته بسیج ظرفیت همگرایی و هم افزایی در استان انجام می شود.

سردار فدا پیشنهاد کرد اطلس مناطق مشخص باشد تا تمرکز و فعالیت در این مراکز باشد و اعزام تجهیزات و نیروها به آن مناطق انجام شود و  خاطرنشان کرد: این فعالیت ها، مشارکت و پشتیبانی همه جانبه می خواهد که جا دارد فرمانداران نیز همراه شوند تا امکان تقویت امکانات را داشته باشیم. همانطور که زمان جنگ تحمیلی مردم را آموزش دادیم، اگر این ظرفیت سپاه، نیروهای مسلح و دیگر سازمان های به کارگرفته شود ظرفیت خوبی است. همچنین تشدید برخورد با متخلفان موضوع مهمی است. درخواست می کنیم حتی با وجود شرایط قرمز مساجد بسته نشود، چرا که فعالیت قرارگاه حافظان سلامت شهید سلیمانی در مساجد است و تنها باید برگزاری مراسم و تجمعات در مساجد ممنوع باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha