• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082718783
  • خبرنگار : 50167

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان عنوان کرد

نقش پررنگ خلع تکنسین در آسیب‌های بخش صنعت زنجان

نقش پررنگ خلع تکنسین در آسیب‌های بخش صنعت زنجان

ایسنا/زنجان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان گفت: بیشترین آسیب موجود در بخش صنعت به دلیل خلع وجود تکنسین‌ها بوده و جایگاه تکنسین‌ها در دانشگاه‌ها و جامعه کمرنگ شده است.

سمانه شاددل ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه تکنسین‌ها در دانشگاه‌ها و جامعه کمرنگ شده و بیشترین آسیب موجود در بخش صنعت به دلیل خلع وجود تکنسین‌ها است که به همین دلیل به مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری روی آوردیم، اظهار کرد: امید است اجرای سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه‌ای خلع کمبود تکسنین را پر کند و نتیجه خوبی حاصل شود.

وی با بیان اینکه اجرای سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه‌ای نیازمند ضمانت اجرایی است، افزود: باید مهارت‌های در نظر گرفته شده برای بخش‌های اقتصاد و صنعت جاری شود و افرادی که وارد این بخش‌ها می‌شوند نیز باید ضمانت اجرایی دهند تا فرآیند طی شود.

این مسئول با بیان اینکه طبق سند توسعه مهارت، مطالعات پژوهشی باید در راستای رفع مشکلات توسعه استان باشد، خاطرنشان کرد: باید میزان راهگشا بودن مطالعات گذشته بررسی شده و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت موجود شناسایی شود تا بتوانیم مسیر بهتری را ترسیم کرده و تصمیم‌گیری کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه این جلسه با بیان اینکه با توجه به مطالعات انجام شده زنجان قابلیت تبدیل قطب تعمیر ماشین‌آلات سنگین را دارد، اظهار کرد: در این راستا یک مجموعه آموزش تخصصی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد خواهد شد تا آموزش‌های لازم برای نیروی کار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سطح استان ایجاد کنیم که نیازمند حمایت‌های استانی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

محمدرضا انصاری در رابطه با ضرورت و اهمیت تدوین سند توسعه مهارت، خاطرنشان کرد: توسعه یادگیری مادام‌العمر، زمینه‌سازی استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای، ارتقای مهارت‌های کاربردی، نوین و راهبردی، تشکیل بانک اطلاعاتی جویندگان کار و نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر، توسعه کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی با تغییر مستمر تکنولوژی در سطح بازار کار و خلق فرصت‌های جدید و کثرت‌زایی در مشاغل نوین و نوظهور و غیره از جمله اهمیت و ضرورت تدوین سند توسعه مهارت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه نقشه‌راه آموزش‌های مهارتی استان زنجان باید به دو بخش شهری و روستایی تقسیم شود، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین استان این دو بخش را پوشش می‌دهد و جدا کردن بخش روستایی بر اساس قانون برنامه ششم این اداره‌کل را ملزم به طرح مطالعات روستایی کرده است.

رامین میرزایی با بیان اینکه در استان زنجان همه روستاهای بیش از ۲۰ خانوار مطالعه شده است، خاطرنشان کرد: گفتنی است محور و اساس مطالعات روستایی انجام شده، مطالعه اشتغال روستایی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha