• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99090100049
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

وضعیت دانشگاه‌های اصفهان از اول آذر؛

دانشگاه‌های استان اصفهان دو هفته دورکار هستند

دانشگاه‌های استان اصفهان دو هفته دورکار هستند

ایسنا/اصفهان با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهور، طرح محدودیت‌های جدید و شدید از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می‌شود که شامل فعالیت اصناف و مشاغل، محدودیت تردد درون و برون شهری است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا، اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد و قرار است این محدودیت های جدید در اصفهان به مدت ۲ هفته اجرایی شود. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری در هر استانی که در وضعیت قرمز قرار دارد ممنوع است و براساس این مصوبه جدید تمام فعالیت‌های دانشگاه ها تا تاریخ ۱۴ آذر ماه به‌صورت دورکاری و بدون حضور فیزیکی خواهد بود.

بر این اساس وضعیت دانشگاه های استان اصفهان نیز مطابق با این مصوبه خواهد بود و در دو هفته پیش رو آموزش ها به شیوه غیرحضوری و مجازی ادامه دارد و فعالیت اداری دانشگاه ها نیز مجازی و دورکاری و به صورت شیفت بندی برنامه ریزی شده است.

دانشگاه اصفهان دو هفته دورکار است

دانشگاه اصفهان در اطلاعیه اعلام کرد که تمام فعالیت‌های این دانشگاه از روز شنبه اول آذرماه تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی و دورکاری خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است که بر مبنای اجرای بخشنامه اعلام شده از سوی ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور از اول آذر ماه به مدت دو هفته مطرح شده است و باتوجه به وضعیت هشدار قرمز کلانشهر اصفهان، بند ۳-۳ بخشنامه از نظر حضور فیزیکی از تاریخ ۱ /۹/ ۹۹ در دانشگاه اجرا شده و فعالیتها به صورت دورکاری و مجازی خواهد بود.

تمام برنامه ها و فعالیت های آموزشی همچنان به صورت غیرحضوری و مجازی با جدیت ادامه می یابد و اساتید علاوه بر برگزاری کلاس ها، وظایف خود شامل راهنمایی دانشجویان، رفع اشکال، جلسات دفاعیه و سایر فعالیت های محوله آموزشی و تحقیقاتی را به صورت برخط انجام خواهند داد.

اقدامات ضروری پشتیبانی و اجرایی توسط مدیران واحدها باید به نحوی برنامه ریزی شود که وقفه و خللی در فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه ایجاد نشود و ضمنا تمهیداتی اندیشیده شود تا گیرندگان خدمت در استفاده از خدمات ضروری با مشکل و یا عدم دسترسی مواجه نشوند.

حضور کارکنان جهت انجام امور مربوط به حفاظت فیزیکی، تاسیسات، فضای سبز، دفتر فنی، سامانه های الکترونیکی (فاوا و آموزش های الکترونیک) و دبیرخانه ضروری است و حضور دانشجویان در موارد استثناء برای انجام تحقیقات ضروری (مانند آزمایشگاه های تحقیقاتی مرتبط با محیط کشت و رشد در علوم زیستی و امثال آن) توسط مدیر واحد مربوط تصمیم گیری و تمهیدات لازم را می اندیشند و ادامه اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه ها که ضرورت حضورشان برای عدم وقفه در انجام تحقیقات ضروری باشد سکونت در خانه محسوب شده و بلامانع است.

مبنی بر درخواست دورکاری کارکنان لازم است فرم دورکاری را تمام کارکنان (به جز مشاغل موضوع بند ۴) تکمیل و پس از تائید مدیر واحد به مدیریت منابع انسانی دانشگاه ارسال کنند و تاکید می شود، لازم است کارکنان دانشگاه وظایف محوله در حالت حضوری را به صورت مجازی و تحت نظارت مدیران واحدها انجام دهند.

دانشگاه اصفهان اعلام کرده که در صورت هرگونه تغییر در وضعیت هشدار کلانشهر اصفهان، نحوه حضور کارکنان اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه صنعتی از اول آذر تا اطلاع ثانوی تعطیل است

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در اطلاعیه اعلام کرده در راستای اجرای «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹در شهرهای کشور» و با توجه به وضعیت قرمز شهر اصفهان، این دانشگاه صنعتی اصفهان از اول آذر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

فعالیت های آموزشی کمافی السابق به صورت مجازی و به طور کامل در جریان خواهد بود. حضور کارکنانی که امکان به تعویق انداختن امور آن ها به زمان دیگر وجود ندارد، از جمله امور مربوط به پشتیبانی از آموزش غیر حضوری، حفاظت فیزیکی، حفاظت تأسیسات، پشتیبانی سامانه های الکترونیکی، شیفت کارها و فضای سبز الزامی است. همچنین  اقدامات ضروری پشتیبانی توسط مدیران به نحوی برنامه ریزی شود که در ارائه خدمات آن ها به سایر قسمت های دانشگاه وقفه ای ایجاد نشود.

کارکنان پژوهشکده ها با نظر رئیس پژوهشکده فعالیت خواهند کرد و سرویس های ایاب و ذهاب دانشگاه تعطیل است. همچنین در صورت هرگونه تغییر در وضعیت، نحوه حضور کارکنان از طریق درگاه های خبری اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی این دانشگاه از تمام همکاران تقاضا کرده به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری و حفظ سلامت خود و خانواده و تمامی شهروندان، حتی الامکان از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و در کنار خانواده خود در منزل بمانند.

امور اداری دانشگاه کاشان دو هفته تعطیل است

اهمّ مصوبات جلسه مشترک کمیته هماهنگی مدیریت بحران و هیأت رئیسه دانشگاه کاشان به این صورت است که تمام برنامه ها و فعالیت های آموزشی به صورت غیرحضوری و برخط با جدیت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت. اساتید علاوه بر برگزاری کلاسها، وظایف خود شامل راهنمایی دانشجویان، رفع اشکال، جلسات دفاعیه و سایر فعالیت های محوله آموزشی و تحقیقاتی را صرفا به صورت غیر حضوری انجام خواهند داد.

ادامه فعالیت دانشجویان دارای مجوز حضور در آزمایشگاهها و سراهای دانشجوئی منوط به تشخیص ضرورت و تایید ادامه حضور  توسط اساتید مربوطه و با رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی و محدودیت رفت و آمد به دانشگاه بین ساعت ۱۹ هر شب تا ۷ صبح روز بعد خواهد بود.

حضور فیزیکی کارکنان دانشگاه از اول آذر تا اطلاع ثانوی به جز موارد ضروری مجاز نیست و تمام کارکنان دانشگاه موظف هستند تا وظایف محوله را از طریق دورکاری به صورت غیر حضوری انجام دهند.در این راستا لازم است تا همه همکاران نسبت به نصب سیستم voip جهت پاسخگوئی تماسها اقدام کنند.

خدمات سرویس ایاب و ذهاب کارکنان از تاریخ یکم آذرماه تا اطلاع ثانوی متوقف است و با توجه به عدم حضور کارکنان و اساتید در دانشگاه از تاریخ یکم آذر ماه؛حضور هر گونه ارباب رجوع در دانشگاه امکان پذیر نیست.

حضور کارکنان جهت انجام امور مربوط به حفاظت فیزیکی، حفاظت تأسیسات و سامانه های الکترونیکی ضروری است. مدیران واحدهای مربوطه لازم است ضمن نظارت بر حسن ارائه خدمات، مکاتبات لازم جهت حضور همکاران را با مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی با لحاظ کمترین میزان حضور فیزیکی انجام دهند.

مدیران سایر واحدهایی که در رابطه با وظایف اداری نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه دارند، می توانند حداکثر تا یک سوم کارکنان خود را به شکل توزیع شده در ایام هفته برای فعالیت حضوری برنامه ریزی کنند. معاونین و مدیران نیز لازم است تقویم حضور این گروه از همکاران را در اسرع وقت به معاونت اداری و مالی اعلام کنند. تاکید می شود نظر به اولویت دورکاری و مشکلات حضور فیزیکی تاکید بر حضور حداقلی است. حضور همکاران در این ایام صرفا از ساعت ۸ تا ۱۲ خواهد بود.

کارکنان تحت پوشش شرکتهای پیمانکار دانشگاه موظف به انجام وظایف محوله خواهند بود. ناظرین دانشگاه می توانند در صورت عدم اختلال در ارائه خدمات توسط پیمانکار نسبت به تقلیل پرسنل مربوط اقدام کنند. یک نفر از کارکنان هر دانشکده به صورت نوبتی در ایام هفته و با نظارت ریاست دانشکده ملزم به حضور فیزیکی است و روسای دانشکده ها لازم است تقویم حضور را در اسرع وقت به معاونت اداری و مالی اعلام کنند. 

معاون پژوهشی با همکاری معاونت اداری مالی موظف است زمینه بهره مندی همه همکاران و مدیران دانشگاه را از خدمات تلفنی voip فراهم کند و معاونت اداری مالی با همکاری معاونت  پژوهشی موظف است تمهیدات لازم را در خصوص امکان امانت تجهیزات الکترونیکی به همکاران جهت دورکاری طبق ضوابط اداری تا تاریخ ۲ آذر ماه اطلاع رسانی کنند.

کارکنان دانشگاه نجف آباد محدود و شیفتی هستند

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که از شنبه اول آذرماه، حضور کارکنان اداری این دانشگاه به صورت محدود و شیفتی است.

امور اداری در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه انجام می شود و صرفا تعداد کارکنان محدود و شیفتی است. همچنین روسا، معاونان و مدیران گروه های آموزشی در دانشکده ها صرفا روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۳.۳۰ حضور دارند.

برگزاری کلاس حضوری در شهرهای قرمز ممنوع است

حجت الله غلامی- سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان نیز در خصوص فعالیت دانشگاه ها به ایسنا گفت: در شهرهای قرمز برگزاری کلاس حضوری ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد شده و جریمه های سنگینی برای آنها در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha