• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99090100068

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تشریح کرد

نقش دعا در عبور از شرایط سخت این روزها

نقش دعا در عبور از شرایط سخت این روزها

ایسنا/گلستان نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به سختی‌ها و گرفتاری‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا دامن‌گیر بشریت شده، گفت: در این شرایط زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید جدی گرفته شود و همزمان مسئله دعا هم بسیار مهم است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: این روزها موج سوم کرونا در کشور آغاز شده و متأسفانه در این موج بیماران بیشتری در کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان هم به بالاترین حد رسیده است. در این شرایط همه وظیفه دارند برای مقابله با این ویروس همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این مدت کادر پزشکی و درمانی و پرستاران با انجام وظیفه خود سنگ تمام گذاشته و شهید داده‌اند، افزود: تبعیت از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال این بیماری وظیفه شرعی و انسانی همه آحاد جامعه است و عموم مردم نباید از هیچ تلاشی برای مبارزه با این ویروس فروگذار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اینکه خداوند متعال در چنین شرایطی به بندگانش دستور داده که متوجه ذات اقدس الهی باشند، تصریح کرد: خداوند در قرآن فرموده «أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ»؛ امروز بشریت در مقابل این ویروس مضطر است و معلوم نیست به این زودی‌ها بتواند به یک راه مطمئنی در مقابله با آن برسد، بنابراین همه در حال اضطرار هستیم و انسان مضطر را کسی جز خداوند متعال پاسخگو نیست. طبق آیه شریفه قرآن کریم خداوند ما را دعوت کرده در حال اضطرار و ناچاری، دست دعا به درگاه الهی بلند کنیم و از او کمک بخواهیم.

وی خاطرنشان کرد: این ویروس از جمله سختی‌ها و گرفتاری‌هایی است که دامن‌گیر بشریت شده، لذا از خداوند بخواهیم عنایتی کند تا بشریت بتواند این گرفتاری را از سر راه ما بردارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در گلستان، نورمفیدی گفت: توصیه بنده در این شرایط به همه مردم، دعا به درگاه الهی است. بعد از خواندن نماز دعا کنند و آنهایی را که سحرخیز هستند در دل شب و وقت سحر که موقع عنایات خاص حضرت حق به بندگان است دست به دعا شوند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از روایات داریم خداوند در شرایطی از بنده مضطر خود حیا می‌کند و به او پاسخ می‌دهد، تصریح کرد: اگر همه مردم به درگاه الهی دعا کنند خداوند حیا می‌کند که پاسخ بندگانش خودش را ندهد. از همه مردم تقاضا دارم از دعا غافل نشوند و با تضرع به درگاه الهی بخواهند هر چه زودتر خداوند این بلا را از سر جامعه بشریت مخصوصاً جامعه خودمان بردارد تا با سلامتی از این گرفتاری خارج شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha