• پنجشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99090604778
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل انتقال خون استان:

ذخایر خون کردستان در شرایط مناسبی قرار دارد

ذخایر خون کردستان در شرایط مناسبی قرار دارد

ایسنا/کردستان مدیرکل انتقال خون استان کردستان، گفت: ذخایر بیمارستان ها و ذخایر سازمان انتقال خون دارای وضعیت مناسبی برای پاسخگویی به نیاز بیماران است لذا از مردم درخواست داریم طی هفته ها و ماه های آینده برای اهدای خون مراجعه کنند.

محمد سعید کریمیان در خصوص اهدا خون تعدادی از قهرمانان ورزشی استان، اظهار کرد: با انجام اهدای خون طی هفته گذشته خوشبختانه ذخایر خون استان به شرایط ایده آل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مدت‌زمان نگهداری فراورده‌های خونی محدود است، افزود: از مردم استان درخواست داریم در هفته‌ها و ماه های آینده نسبت به اهدای خون اقدام کنند چراکه در فصل سرد سال آمار مراجعه‌کنندگان کاهش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان، ذکر کرد: با توجه به مدیریت و هدر نرفتن خون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کرونایی امروز ۲۰ نفر از ورزشکاران اقدام به اهدای خون کردند و قرار بر این است که به طور متداوم در فصل زمستان این عمل خیرخواهانه توسط این افراد صورت بگیرد.

سید بهمن رضوی، رئیس انجمن موی تای منطقه ۳ کشور، گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر خون کشور و وضعیت بحرانی این موضوع، انجمن نوای باران و انجمن موی تای منطقه ۳ کشور اقدام به انجام این کار خیرخواهانه شدند.

وی افزود: پس از فراخوانی در راستای اهدا خون تعداد یک‌صد نفر از ورزشکاران و قهرمان این رشته اعلام آمادگی کردند که در این حرکت انسان دوستانه و سنت حسنه شرکت کنند.

رئیس انجمن موی تای منطقه ۳ کشور، ذکر کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر و کاهش مجدد ذخایر خون در آینده امیدواریم در روزهای آتی نیز شاهد چنین حرکت‌هایی فرهنگی باشیم.

رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت و پیک سوم کرونا و ابلاغیه‌های صادرشده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی این تعداد در چهار هفته و هر هفته تعداد ۲۰ نفر از ورزشکاران نسبت به اهدا خون اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha