• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99090805697
  • خبرنگار : 50223

واکنش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به ترور شهید فخری‌زاده

واکنش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به ترور شهید فخری‌زاده

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد ترور شهید محسن فخری‎زاده، دانشمند ایرانی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با واکنش گسترده شخصیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد روبه‌رو شد.

در پی ترور روز گذشته شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ایرانی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی خواستار شناسایی و محاکمه عوامل این حادثه و پاسخ متقدرانه و انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران از ایادی استکبار جهانی شدند.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در پی شهادت شهید محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا متن پیام به شرح زیر است؛
بسم‌رب‌الشهدا و الصدیقین

دشمنان کور دل نظام جمهوری اسلامی یک بار دیگر با هدف اخلال در حرکت رو به جلوی علمی کشور به خصوص کند کردن و توقف مسیر رشد و توسعه دانش دفاعی و هسته‌ای کشور دکتر محسن فخری‌زاده از پژوهشگران نامی و بزرگ صنعت دفاعی را به شهادت رساندند.

شهید فخری‌زاده پژوهشگری لایق و برجسته و از پیشگامان حرکت رو به جلوی علمی کشور در صنعت دفاعی بود که دشمنان کوردل ایران اسلامی به ویژه صهیونیست‌های تروریست و آدمکش با این ترور کور عمق کینه و نهایت واهمه خود را نسبت به پیشرفت‌های علمی کشور توسط فرزندان حضرت روح‌الله «ره» نشان دادند.

دشمن مستکبر و جنایتکار و صهیونیست‌های تروریست بدانند که دانشمندان هسته‌ای ما هر یک ده‌ها و بلکه صدها نخبه علمی متعهد پرورش داده‌اند و این مسیر پر افتخار با ریختن چنین خون‌های پاکی هرگز مسدود نمی‌شود.

این جانب شهادت دانشمند راه عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم روحی له الفدا، رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی، ملت شریف و صبور ایران اسلامی، خانواده شهید بزرگوار و مردم شهیدپرور، همیشه در صحنه و بصیر کهگیلویه و بویراحمد تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ترور شهید محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا در این پیام آمده است؛ 

بسم رب شهداء و الصدیقین 

شهادت دانشمند ممتاز، مخلص و بی ادعای کشورمان، شهید مظلوم دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده مکرم و داغدار ایشان، دولت خدمتگذار و ملت سرافراز تبریک و تسلیت عرض می نمایم.
اقدام تروریستی دولتی با محور آمریکایی _ صهیونیستی، پژوهشگری برجسته که طی ماه‌های اخیر تمام توش و توان خود را در مسیر نوآوری و اختراعات جدید برای مبارزه با کووید ۱۹ در سازمان پژوهش وزارت دفاع صرف کرده بود، از بشریت گرفت.
پر واضح است که خون مطهر و مقدس فخری زاده ها چراغ راه روشن پیشرفت علمی، دفاعی و صنعتی کشور را پر فروغ تر نموده و ملت را در مسیر فتح قله های سرافرازی مصمم تر و چشم انداز آینده را  بسیار پر امیدتر نمایان ساخته است.

مهدی روشنفکر، نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در پی ترور شهید محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا متن پیام به شرح زیر است

بسم الله الرّحمن الرّحیم
((مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا))
بار دیگر دست های ناپاک و خون آلود رژیم سفاک صهیونیستی و سرکرده آن، آمریکای جنایتکار از آستین بیرون زد و یکی از فرزندان رشید، پرافتخار، مجاهد و خدوم در حوزه های دفاعی ،هسته ای و صنعتی را  ناجوانمردانه مورد ترور قرار داد. در این اقدام کور و بزدلانه، دانشمند پرافتخار ایران اسلامی شهید محسن فخری زاده آسمانی شد و به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد. 
شهادت منتهی الیه آرزوها و آمال انسان های وارسته و همه مجاهدان راه حق بوده و از این رو، مزد این همه خدمت  در گمنامی جز با شهادت قابل تصور نبود.
۴۱سال تهدید و ترور علیه ملت ایران بخصوص دانشمندان و نخبگان، برای استکبار جهانی همواره  نتیجه عکس داده و جهش های بلندتری را برای جوانان و دانشگاه‌یان ما رقم زده است.
به نوبه خود شهادت این دانشمند بزرگ و پرافتخار به محضر رهبر فرزانه انقلاب،جامعه علمی کشور، نیروهای مسلح و همه ملت ایران خصوصا به خانواده این شهید عزیز و همه خانواده های شهدا، تبریک و تسلیت عرض می کنم.
به عنوان خادم ملت در خانه ملت از همه مسئولان اعم از سطوح لشکری و کشوری خواستارم  تا در خصوص بررسی ابعاد این ترور بزدلانه، پیگیری و اشد مجازات عاملان و مزدوران داخلی و خارجی آن، اقدام عاجل به عمل آورند.

کانون مداحان و سازمان بسیج مداحان استان کهگیلویه و بویراحمد در پی ترور شهید محسن فخری زاده پیامی صادر کردند.
به گزارش ایسنا در این پیام آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

شهادت هنر مردان خداست.
چه بسا اگر پرونده عمری مجاهدت خالصانه شهید دکتر فخری زاده ختم به شهادت نمی‌شد، شهیدعزیز در خود خسرانی عظیم احساس می کرد.

بار دیگر ایادی استکبار در اقدامی  وحشیانه و بزدلانه، دکتر  محسن فخری زاده یکی از دانشمندان و مدیران ارشد صنعت دفاعی کشورمان را به شهادت رساندند.
به این امید که با این اقدامات وحشیانه مانع پیشرفت و موفقیت ملت انقلابی ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی و دفاعی شوند.

جامعه مداحان و ستایشگران استان کهگیلویه و بویراحمد شهادت مظلومانه دکتر فخری زاده را به محضر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی)، مردم شریف و شهیدپرور ایران سلامی، همکاران و شاگردان، خصوصا خانواده معزز و گرانقدر ایشان، تبریک و تسلیت عرض نموده و ملت عزیز ایران اسلامی رابه همدلی و مقاومت در برابر اقدامات بزدلانه استکبار جهانی و دست نشانده های آنان دعوت کرده و از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی می‌خواهیم با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی عاملان این ترور را شناسایی و به سزای اعمال ننگینشان  برسانند.

در پی ترور شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته ای و دفاعی کشور، رئیس دانشگاه یاسوج پیام تسلیتی صادر کرد.

متن کامل پیام تسلیت دکتر احمد عریان در پی می آید:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین »

ترور دکتر محسن فخری زاده، مدیر توانمند حکایت از تاثیر عمیق آن شهید گرامی و والامقام در پیشبرد و به ثمر نشستن دستاوردهای هسته ای و دفاعی کشور دارد.

شهادت شرافتمندانه شهید دکتر محسن فخری زاده تداوم راه و پیوستن به محفل شهدایی چون سردار سلیمانی، شهدای هسته ای و دانشمندانی است که برای اعتلای این کشور جانفشانی کردند و برای رضای پروردگار از جان شیرین خود گذشتند .

بدون شک اقدامات تروریستی و حذف فیزیکی انسان های موثر از مذبوحانه ترین و مضموم ترین کارهایی است که توسط دشمنان ملت ایران در سال های اخیر خسارت های زیادی به سرمایه های علمی کشور ما وارد کرده که از هر حیث مورد نفرت ملت های ازادمنش جهان بوده و خواهد بود.

مجموعه دانشگاه یاسوج ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی و تروریستی، خواستار رسیدگی عاجل و برخورد شدید با آمرین و عاملین این ترور می باشند .

اینجانب به نمایندگی از مجموعه آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه یاسوج، این شهادت مظلومانه را به محضر رهبر عظیم الشان انقلاب، دولت مردان، ملت شریف ایران و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و به روان پاک آن شهید والامقام ادای احترام کرده و درود می فرستم.

امیدوارم شاگردان ایشان و دیگر دانشمندان کشور راه آن شهید عزیز را با جدیت کامل ادامه دهند و دشمن را مایوس نمایند.

سرتیپ دوم "کیقباد مصطفایی" در پیامی شهادت دانشمند هسته‌ ای "محسن فخری زاده را به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌ العالی)، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت گفت.

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
 "شهادت هنر مردان خدا و شقاوت پیشه بندگان شیطان"

و بسی جای تاسف است استکبار جهانی در واپسین روزهای حکومت یکی از ناکارآمدترین روسای جمهوری خود با سفاهتی که همواره در سیاست‌های حق ستیزانه آن ها مشهود است بار دیگر قلوب هموطنان عزتمند مارا به درد آورد تا به زعم خود با ترور دانشمند ارشد حوزه تحقیقات علمی، پژوهشی و هسته ای کشور از توان علمی و دفاعی ایران کاسته همانگونه که بیش از این با به شهادت رساندن سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" سعی در تضعیف توان دفاعی کشور داشت، غافل از اینکه ایرانیان سرافراز راه شهید غیور میهن را ادامه داده و تا مجازات عاملان این ترورها از پای نخواهد نشست.

شهادت شهید والامقام "محسن فخری زاده "رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع این حقیقت را بیش از پیش نمایان ساخت که کشور عزیزمان در راه دستیابی به قله های پر عظمت پیشرفت و تعالی، عزمی جدی دارد و در این راه، خون پاک عزیزترین فرزندان خود را، به پای نهال سربلندی نظام اسلامی هدیه خواهد داد.

 شقاوت و سنگدلی دشمنان این ملت راه مقابله با اراده ملت را جز در ترور ناجوانمردانه نمی بینند، در طول بیش از ۴۰ سال از عمر پر برکت انقلاب بر جهانیان ثابت شده و به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، این خون ها باعث بیداری بیش از پیش ملت ما می شود.

 این فرماندهی شهادت دانشمند برجسته کشور شهید"محسن فخری زاده" را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن شهید والامقام،علو درجات و برای بازماندگان، صبر مسئلت دارم.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده، معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.
به گزارش ایسنا، سیدمحمدقائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد امروز، هشتم آذرماه در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده، معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.
انّا للّه و انّا الیه راجعون
شهادت مدیر انقلابی و دانشمند مبتکر شهید دکتر محسن فخری زاده، معاون فقید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار و نوکران ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی را به محضر بقیة‌الله الأعظم امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا، جهادگران صنعت دفاع دانش‌بنیان کشور و عموم ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

این‌گونه اقدامات بی‌شک خللی در عزم ملت بزرگ ایران برای پیشرفت ایجاد نخواهد کرد و رویش‌های پرامید انقلاب اسلامی راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

اگرچه اقدامات امنیتی و حفاظتی در پیشگیری از این حوادث تلخ مؤثر است اما آن چه به دشمن جرأت و جسارت اقدامات تروریستی از این قبیل را می دهد هر سخن و عملی است که به تضعیف وحدت ملی، ایجاد دودستگی در جبهه مقاومت داخلی و عدم توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانجامد.

قطعاً فرزندان انقلابی ملت در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمران و مجریان این اقدام تروریستی در خاک وطن را به سزای اعمالشان خواهند رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha