• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091209951
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

۸۰ درصد کسبه اردستان محدودیت‌ها را رعایت کردند

۸۰ درصد کسبه اردستان محدودیت‌ها را رعایت کردند

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: علی رغم مشکلاتی که کرونا برای اصناف ایجاد و آنها را متضرر کرد، در دو هفته گذشته ۸۰ درصد کسبه اردستان محدودیت ها را رعایت کردند.

حمیدرضا تاملی، امروز (چهارشنبه- ۱۲ آذر ماه) در ستاد تعزیرات و تنظیم بازار اردستان، اظهار کرد: متاسفانه در موضوع بازار و کسبه شهرستان اردستان یک فضای فرصت طلبی وجود دارد که هر کدام هم دلایل خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه نهادسازی صنفی برخی از محصولات با کیفیت انجام نشده تا بتواند محصولات و خدمات را به نحوه مطلوبی ارائه کند، افزود: شاهد کمبود نظارت و بازرسی بر بازار هستیم که این امر گاهی باعث ایجاد هرج و مرج در فضای مجازی می شود و شاید یکی از مهمترین دلیل آن کمبود نیروی انسانی در دستگاه های متولی است.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه علیرغم همه مشکلاتی که شیوع کرونا برای اصناف ایجاد و آنها را متضرر کرد، گفت: در دو هفته گذشته بیش از ۸۰ درصد کسبه شهرستان اردستان محدودیت ها را رعایت کردند و پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا و متعاقب آن ستاد استانی، با توجه به اینکه اردستان از جمله شهرستان‌های قرمز کشور است، موظف هستیم تا محدودیت‌های اعلام شده را اجرا و دستورالعمل های مربوطه را به دقت رعایت کنیم.

تاملی با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار در شهرستان اردستان، گفت: توزیع اینگونه اقلام با توجه به وضعیت شیوع کرونا باید به گونه ای باشد که باعث تجمع نشود و به صورت شفاف بین مردم توزیع شود. 

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: شهرستان اردستان از چند سال قبل قطب تولید گوشت سفید استان است و ادارات متولی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید به هر نحوی که می توانند برنامه ریزی کنند تا قیمت مرغ در شهرستان کاهش یابد.

همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: در یک ماه گذشته تعداد ۴۸ پرونده تخلف از ادارات صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان و پلیس آگاهی به اداره تعزیرات ارسال شده که به ۴۳ پرونده آن با ۱۴ میلیارد ریال جریمه رسیدگی شده است.

رحمت‌الله ابوذری با بیان اینکه نظارت های روزانه بازرسان این اداره از اجرای دقیق محدودیت ها ادامه دارد، گفت: موضوعی که در حال حاضر وقت همکاران ما را گرفته گلایه روزانه کسبه در خصوص اجرای محدودیت ها است که به نظر می رسد باید برای متضرر شدن آنها تصمیمی گرفته شود.

در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: در دو هفته گذشته ۴ اکیپ بازرسی متشکل از بازرسان شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن نیروی انتظامی و صنعت و معدن، ۱۲۶۰ واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند که ۳۳ واحد پلمب و ۴۶۵ مورد اخطاریه گرفتند.

محمدرضا باقری با بیان اینکه نظارت‌هایمان به‌طور مستمر پابرجاست و روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تا آخرین روز محدودیت ها ادامه دارد، گفت: درخواست می‌کنیم واحدهای صنفی‌ که مجاز به فعالیت نیستند، برای رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا همکاری کنند. البته محدودیت های کرونایی به واقع به بیش از ۸۰ درصد اصناف شهرستان ضربه زده و آن‌ها را با زیان مواجه کرده است.

وی در خصوص برنامه این اداره برای تنظیم بازار شهرستان گفت: از روز شنبه برنج هندی با قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و مرغ منجمد کیلویی ۱۵ هزار تومان در فروشگاه های منتخب شهرستان توزیع می‌شود. همچنین ۱۵ تن روغن جامد ۴.۵ کیلویی با نرخ مصوب ۴۳ هزار تومان در سطح شهرستان از طریق سامانه الکترونیکی رهتاب توزیع می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره به وضعیت افزایش قیمت مرغ در شهرستان، گفت: از روز پنجشنبه مرغ گرم با نرخ مصوب ۲۲ هزار تومان به صورت روزانه و محدود در شهرستان توزیع می شود که می تواند تا حدود زیادی در تنظیم قیمت موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha