• پنجشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99091310511
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار:

پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده در سیستان و بلوچستان است

پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم  از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده در سیستان و بلوچستان است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان -بم یکی از مهمترین پروژه های بهره برداری شده در استان سیستان و بلوچستان است که موجب تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلو ولت شرق کشور و بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان شده است.

احمد علی موهبتی در حاشیه بهره برداری از ۱۵ پروژه صنعت برق سیستان و بلوچستان گفت: امروز شاهد اقدامات مهمی در صنعت برق کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان بودیم که این پروژه ها با اعتباری حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: مهمترین این پروژه ها پروژه خط ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان به بم است که که این خط قبلا از خراسان جنوبی به استان متصل بوده و امروز از مسیر کرمان نیز وصل شد.

موهبتی تصریح کرد: در آینده این خط ۴۰۰ کیلوولت از زاهدان تا چابهار ادامه خواهد داشت و به استان هرمزگان متصل خواهد شد که موجب ثبات صنعت برق در استان خواهد شد.
 
وی گفت: در پیک مصرف برق در سیستان و بلوچستان ۱۶۰۰ مگابایت برق مصرف می شود که تولید هزار و ۵۰ مگابایت آن در استان فراهم است و ۱۵۰ مگابایت آن نیز به افغانستان و پاکستان صادر می شود.

 استاندار افزود: با اتصال به خط ۴۰۰ کیلو ولت بسیاری از مشکلات استان مرتفع می شود و پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان ایجاد می شود.

 وی گفت: نیروگاههای کوچک مقیاس سراوان و ایرانشهر که امروز به بهره برداری رسیده و نیروگاه های بخش خصوصی و همچنین دو نیروگاه بزرگ ۵۰۰ مگابایتی در زاهدان که هم به کمک بخش خصوصی و هم با کمک دولت باید انجام شود، از اقدامات دیگر در جهت توسعه صنعت برق استان خواهد بود.

 موهبتی در خصوص نیروگاه‌های بادی در منطقه میل نادر گفت: مجوزهایی برای نیروگاه بادی در میل نادر صادر شده ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مورد نیاز امکان فعالیت بخش خصوصی در گذشته فراهم نبوده است.

 وی ادامه داد: در این مزرعه ی هزار مگاواتی که طراحی شده، با انتقال خط ۴۰۰ کیلو ولت و راه اندازی اولین فاز از نیروگاه ۵۰ مگاواتی مپنا ، زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در منطقه میل نادر ایجاد می‌شود.

 استاندار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استعداد ایجاد نیروگاه‌های بادی و  استعداد استفاده از برق خورشیدی را دارد، بیان کرد: استان تونل‌های بادی خوبی دارد که بخشی از آن در حوزه میل نادر و منطقه سیستان و بخشی از آن در جنوب استان در حوزه دلگان و لاشار است.

 وی گفت: در حال حاضر یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه به بهره برداری رسیده است و بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده است .

موهبتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو کشور افغانستان و پاکستان نیاز مند برق تولید شده از ایران هستند که قطعاً بخش خصوصی می‌تواند تولید مطلوب را داشته باشد و با استفاده از زیرساخت‌های موجود و ۱۰ نقطه که در حال حاضر برق به این کشورها صادر می‌شود به افغانستان و پاکستان صادرات برق داشته باشند.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha