به گزارش ایسنا، در راستای ایجاد سازمان تامین اجتماعی دیجیتال و بر اساس طرح ۳۰۷۰ که از نوزدهم آبان ماه کلید خورده قرار است تا بهمن ماه، دوشنبه هرهفته تعدادی از خدمات پرمراجعه این سازمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری در دسترس قرار بگیرد.
در پی اجرای این طرح، ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاسته خواهد شد و به این ترتیب ۷۰ درصد خدمات این سازمان غیرحضوری ارائه می شوند.
به همین منظور سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان و کارفرمایان تحت پوشش خود خواسته با توجه به طرح ۳۰۷۰ و توسعه خدمات غیرحضوری آن دسته از بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت نام نکردهاند، از طریق نشانی eservices.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام کنند.
تا کنون هشت خدمت در سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری شده است و امروز در دوشنبه دیجیتالی دیگر و در هفته پنجم اجرای طرح ۳۰۷۰، توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مطالبات الکترونیکی رونمایی شد.
روش بهره مندی از نهمین خدمت غیرحضوری شده، مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، تکمیل و تایید توافق نامه است.
طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان با پذیرش و تکمیل توافقنامه می توانند از خدمات غیرحضوری جدید سازمان تامین اجتماعی در چارچوب ضوابط و مقررات جاری و در بستر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.
استفاده از خدمات دیجیتال و غیرحضوری تامین اجتماعی با ثبت نام کارفرمایان در سامانه eservices.tamin.ir امکان پذیر است.
به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در پنجمین جلسه رونمایی از خدمات ۳۰ گانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ از ارزیابی مستمر خدمات غیرحضوری این سازمان خبر داد و گفت: به منظور دریافت نظرات و دیدگاههای ذینفعان و پشتیبانی دائمی خدمات غیرحضوری، ظرفیت پاسخگویی سامانه ارتباطات و نظارت مردمی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
وی افزود: امروز نهمین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی است، رونمایی میشود.
سالاری افزود: در این ۵ هفته طرح ها مطابق برنامه رونمایی شده است و امیدواریم تا پایان طرح همه برنامهها به خوبی و در زمان مقرر اجرا شوند و طرحهای افتتاح شده به صورت غیرحضوری کامل و به روش آسان و روان برای مردم مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی خدمات سازمان تأمین اجتماعی منجر به دریافت و یا پرداخت وجوه میشود، گفت: این خدمات حساسیت بیشتری دارند و باید با جدیت و دقت بالاتری کار انجام شود و البته سرویسی که به صورت غیرحضوری انجام میشود قطعا باید در شعب حذف شود.
میرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم هماهنگی و همافزایی تمامی واحدهای این سازمان برای پیشبرد خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: سرویسها غیرحضوری مختلف با هم ارتباط دارند و تمامی واحدهای سازمان باید به صورت مشترک و هم راستا برای تکمیل این خدمات بااستفاده از تمامی ظرفیتها تلاش کنند.
سالاری از برنامه ریزی برای اصلاح و بهروز رسانی معماری سامانه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با تکمیل خدمات غیرحضوری این برنامه نیز به اجرا در میآید و تمامی سامانهها به یکدیگر متصل خواهند شد.
وی توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی را نهمین فرایند از خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ اعلام کرد و افزود: بهره برداری از این سرویس موجب تسهیل امور کارفرمایان می شود و نقطه شروعی برای غیرحضوری شدن سایر خدمات تامین اجتماعی به کارفرمایان است.
سالاری ادامه داد: بعد از این سرویس خدمات دیگری نیز غیرحضوری خواهند شد و کارفرمایان برای هیچ کاری نیاز به مراجعه حضوری به شعب نخواهند داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درحال حاضر مبالغ مربوط به تعهدات کوتاه مدت برای افرادی که دارای حساب بانک رفاه هستند، پس از طی مراحل در سامانه خدمات غیرحضوری به صورت روزانه پرداخت میشود و امیدواریم با همکاری بانک رفاه کارگران این خدمات به افرادی که دارای حساب بانکی دیگری هستند نیز برقرار شود.
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از روند خدمات غیرحضوری و پیشرفت طرح ۳۰۷۰ ارائه داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی اظهار داشت: توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی یک سرویس کلیدی برای غیرحضوری شدن تعداد بیشتری از خدمات به کارفرمایان است. امروز با وجود اینکه تا کنون ۹ سرویس از خدمات ۳۰ گانه به بهره برداری رسیده است اما از نظر میزان پیشرفت کار به نزدیک به ۵۰ درصد رسیده ایم و عملا با راه اندازی این سرویسها بخش قابل توجهی از اقدامات و زمینهسازیهای مورد نیاز برای سایر سرویسها فراهم شده است.
انتهای پیام
نظرات