• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99091814234
  • خبرنگار : 71429

با موافقت رئیس سازمان زندان‌ها و تصویب هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز

طرح «قرارگاه فرهنگی» در سالن ملاقات زندان قزلحصار اجرا می‌شود

طرح «قرارگاه فرهنگی» در سالن ملاقات زندان قزلحصار اجرا می‌شود

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: بهترین مکان برای اجرای اقدامات فرهنگی برای خانواده زندانیان سالن‌های ملاقات زندان است.

به گزارش ایسنا جبار باقری در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: با توجه به این که روزانه به طور متوسط ۴۵۰ خانواده در زندان قزلحصار برای ملاقات مراجعه می‌کنند بهترین زمان و مکان است تا با استقرار میزهای خدمت در قالب ارائه خدمات فرهنگی از قبیل مشاوره های حقوقی، روانشناسی، توانمندسازی، سلامت و ... به خانواده های زندانیان خدمات ارائه شود.

باقری در خصوص نحوه ارائه خدمات به خانواده های زندانیان گفت:  نباید به خانواده زندانی به عنوان یک تهدید نگاه کرد و در عوض حضور خانواده ها می تواند  یک فرصت باشد. لذا با توجه کردن به خانواده زندانی می توان در تغییر رفتار و کردار زندانی نیز موثر بود. در همین راستا با تعبیه فضاهایی برای رفاه حال خانواده ها از قبیل ایجاد ایستگاه های اتوبوس، نمازخانه، اتاق شیردهی و سرویس بهداشتی در خارج از درب ورودی و همچنین استقرار میز های خدمت در سالن های انتظار ملاقات می توان خدمات را به صورت بهینه به خانواده های زندانیان ارائه داد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: رسیدگی به خانواده های زندانیان آسیب در زندان را کاهش می دهد و انجمن به عنوان متولی خانواده زندانی به جرم زندانی توجهی ندارد و برای ما حفظ و صیانت از خانواده در غیاب زندانی حائز اهمیت است و در این طرح استفاده از گروه‌های جهادی، طلاب و داوطلبان متخصص پیش بینی شده است.
 

وی گفت: خانواده زندانی بودن برای خانواده ها همواره یکی از دغدغه‌های آنها است و این خانواده ها را در مجامع عمومی خجالت زده و از زندگی اجتماعی به دور کرده است.

باقری در تشریح استقرار میزهای خدمت در سالن‌های ملاقات گفت: میزهای خدمت به مانند درگاه ‌های اتصال خدمات هستند که هر خانواده‌ای با مراجعه اولیه به مشاورین مستقر در سالنهای ملاقات برای دریافت مشاوره های بعدی به مراکز مشاوره  و سراهای محله خود هدایت می شوند تا بصورت رایگان از خدمات مشاوره بهره مند شوند.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در خصوص راهکارهای بهره مندی تمامی خانواده ها از این خدمات گفت: برای اینکه بتوانیم به تمامی خانواده ها خدمات رایگان ارائه ارائه دهیم موارد تشویقی نظیر اهدای کارت‌های هدیه، افزایش زمان ملاقات و سایر موارد پیش بینی شده را با تایید مدیر زندان در نظر گرفته ایم و اجرای این طرح با مدیر زندان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط به نحوی است که عوامل زندان با این خانواده ها سر و کار دارند لذا مجری طرح مدیر زندان خواهد بود و انجمن، حمایت های خود را در قالب تجهیزات و تعبیه اماکن مناسب با کمک خیرین انجام خواهد داد.

باقری در مورد حامیان طرح فرهنگی گفت: با توجه به اینکه این طرح نیاز به همکاری همه جانبه ای به لحاظ پشتیبانی، تامین تجهیزات، همکاری عوامل زندان به عنوان مجریان طرح و غیره را دارد حامیان متعددی  از قبیل شهرداریها، خیرین، سازمانهای حمایتی و ... پیش بینی شده که مهمترین و اصلی‌ترین حامی این طرح سازمان زندان‌ها است.

در ادامه جلسه اشکان کمالی رئیس زندان قزلحصار در زمینه اجرای این طرح گفت: نیاز زندان به اجرای این طرح کاملاً احساس می‌شود و اجرای آن برای تمام زندان ها ضروری به نظر می رسد و جای این طرح در مبادی ورودی زندان ها خالی است و قابلیت اجرا دارد.

کمالی گفت: می‌توانیم با استقرار نیروهای جهادی طرح را شروع کنیم ولیکن در گام اول لازم است برای نهادینه کردن این طرح در بین خانواده های زندانی باید تدبیر شود و در گام دوم ضابطه مند بودن  انجام طرح است و  افرادی که عامل اجرای طرح هستند باید متخصص و معتقد به اجرا باشند. وی گفت: زندان همکاری‌های خود را شروع کرده و در مرحله ابتدایی کار ، نمازخانه و استراحتگاه ها را آماده و نوسازی نموده است. 

در ادامه سایر اعضای هیئت مدیره در خصوص طرح ارائه شده نکاتی را مطرح نمودند و در پایان ، حاج محمدی رئیس سازمان زندانها ضمن تقدیر از انجمن حمایت بابت ارائه طرح قرارگاه فرهنگی بر حمایت تمامی اجزای سازمان برای اجرای موفقیت آمیز طرح تاکید نمودند و مقرر شد انجمن حمایت با قوت و با همکاری مدیرکل زندانهای استان تهران و مدیر زندان قزلحصار هرچه سریع‌تر این طرح را اجرا نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha