• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99091914939
  • خبرنگار : 50187

زاهدی:

کرمان در زمینه حاشیه نشینی مشکلات جدی دارد

کرمان در زمینه حاشیه نشینی مشکلات جدی دارد

ایسنا/کرمان یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه برخی دولتمردان با کرونا، آن را به شوخی تشبیه و ابراز عقیده کرد؛ واقعیت تلخ این است وقتی کشورمان را با کشورهایی با جمعیت شبیه خودمان مقایسه کنیم، در بین همه وضعیت بدتری داریم و به نظر می رسد راهکارهایی که برای مقابله با کرونا دنبال می کنیم جواب نمی دهد.

دکتر "محمدمهدی زاهدی" پیش از ظهر امروز ۱۹ آذرماه در نشست با دبیران تشکل های دانشجویی کرمان درباره عملکرد کمیسیون آموزش در آموزش مجازی و شرایط ایجاد شده اظهار کرد: در این زمینه باید به فضای آموزشی و بحث کرونا توجه کرد و در کرونا باید بپذیریم بد عمل شد و اگر همان روزهای نخست به مدت سه هفته کشور را کاملا قرنطینه می کردیم، اکنون کرونا وجود نداشت.

زاهدی با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور ما آمادگی مواجهه با چنین وضعیتی را در طولانی مدت نداشت، تصریح کرد: ما هیچ جای نظام آموزشیِ پلت فرم و سکویی قرار نداریم و بنده سه سال قبل این مسئله را در کمیسیون آموزش و به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه آموزش سکویی نیمه حقیقی و نیمه مجازی است، بیان کرد: بسیاری از کشورها اعلام کرده اند تا ۱۰ سال دیگر نیاز به ساختمان برای آموزش ندارند و ما حتی آموزش مجازی که بخواهد دو طرف با هم گپ داشته باشند نداریم و برای آن فکری نکرده ایم و وضع در آموزش و پرورش بدتر از آموزش عالی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: صحبت از اینترنت پرسرعت به دانش آموزان و معلمان و حتی اینترنت رایگان داشت اما آیا عملی شده؟ اشکال سیستم شاد یک بحث است و کارهای زیرساختی وزارت ارتباطات نیز بحث دیگر.

زاهدی با بیان این مطلب که ما همه موارد و دغدغه ها را بارها گفته ایم اما واقعیت این است پایان دولت است و مصلحت نمی دانیم یک وزارتخانه را بی وزیر کنیم؛ اکنون اگر چند نفر از وزراء به مجلس بیایند، حتما برای استیضاح رای می آورند اما به مصلحت کشور نیست، ادامه داد: رییس جمهور برای نخستین بار در طول تاریخ برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس نیامد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۹۵ درصد مناطق کشور تحت پوشش شبکه های تلویزیون قرار دارد و شبکه آموزش تلاش خوبی در برنامه های آموزشی دارد اما باید کلاس درس دو طرفه باشد که این حالت در تلویزیون اتفاق نمی افتد.

وی درباره محرومیت جنوب استان کرمان اظهار کرد: از زمان دولت قبل بودجه ای برای توسعه در منطقه جنوب استان مصوب شد که باید تلاش کنیم بحث اینترنت و پوشش های ارتباطی در این منطقه نیز قوی شود و حتما به وزیر تذکر خواهم داد.

زاهدی با اشاره به مطلب مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان تشکل ها درباره شفافیت آراء نمایندگان افزود: مجلس فعلی در این مسئله مصر است اما باید مسائل را اولویت بندی کنیم. مجلس اکنون شرایط خاصی دارد و معیشت مردم مشکل دارد و طبقه متوسط کشور اکنون وارد خط فقر شده که یکی از کارهای مجلس در اولویت قرار دادن معیشت است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد بحث هایی که در مجلس می شود، نیاز نیست بگوییم چه کسی رای داده یا نه زیرا بحث های تخصصی است؛ در ۱۰ درصد موارد بحث شفافیت آراء اهمیت پیدا می کند که این ۱۰ درصد فعلا اولویت مجلس نیست و بعد از بحث بودجه به شفافیت آراء می پردازیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در کرمان اظهار کرد: در این زمینه کرمان مشکلات جدی دارد و عوامل متعددی در این زمینه دخیل است که تا این عوامل را رفع نکنیم، حل نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در روستاها عنوان کرد: باید از خروج روستائیان جلوگیری کنیم و در روستاها افراد باید درآمد پایدار و احساس امنیت اقتصادی داشته باشند و سرویس کامل در آموزش، بهداشت و ... به بچه های روستائی بدهیم.

زاهدی تصریح کرد: بیشترین حاشیه نشینی در استان را در شهر کرمان و دورتا دور شهر داریم و یکی از عوامل موثر عدم تعهد و اجرای قانون توسط دستگاه های ذیربط است و باید مجریان و کسانی که مسئولیت دارند، جدی دست به دست هم داده و کار کنند.

وی بیان کرد: ترحم در بحث حاشیه نشینی، ظلم به کل جمعیت است که اکنون استاندار در زمینه ساماندهی حاشیه نشینی قول هایی داده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل هایی دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: هر ساله بودجه دانشگاه فرهنگیان افزایش داشته و امسال همین گونه است اما مدیران آنجا باید خانه تکانی شوند و رویکرد دولت اهمیت زیادی دارد که اگر درست شود موارد دیگر نیز درست می شود.

وی در ادامه با اشاره به آموزش مجازی و بیان اینکه از سیستم شاد ناراضی هستیم گفت: هرچند اکنون این شبکه قدری بهبود پیدا کرده، در حال حاضر مشکل عمده در اینترنت است و قریب به ۳ میلیون نفر از دانش آموزان دسترسی به تلفن هوشمند ندارند و بخشی از این موارد در استان کرمان است.

زاهدی با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل ها درباره حجاب در دانشگاه ها تصریح کرد: در بحث های فرهنگی مشکلات جدی از بالا داریم و در دانشگاه آزاد حرف زده می شود اما در عمل جور دیگری رفتار می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس درباره مشکل برخی اراضی و اسناد مردم گفت: زمین خواران اراضی دولتی را تصرف و سندسازی کرده اند که با تعدادی از آنها برخورد شد و اکنون این مسائل خیلی کم شده و در صورتی که مواردی وجود دارد به ما اطلاع بدهید و پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: بسیج دانشجویی زمین خواری در کرمان را به عنوان یک مسئله دنبال کند زیرا این افراد خیلی از خانواده ها را بیچاره کرده اند.

به گزارش ایسنا، در این نشست از سوی نمایندگان تشکل های دانشجویی مطالبی درباره ضعف آموزش و آموزش عالی در ایام کرونا، محرومیت جنوب استان کرمان و مشکلات آموزشی این منطقه، عدم برنامه ریزی مناسب در بحث حاشیه نشینی در استان، عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، لزوم ورود بسیج دانشجویی به رویکرد جدید،  ... عنوان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha